به دنبال آشناسازی دانش‌آموزان با مشاغل دریایی هستیم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به دنبال آشناسازی دانش‌آموزان با مشاغل دریایی هستیم

گروه دانش دریا-امید متین-   مدیراطلاع رسانی مرکز مطالعاتی نیروی دریایی با بیان این که در دوران کرونا ترکیه توانست در آمد و سود خالص۵۰ میلیارد دلار از صنعت کشتی‌سازی جهان داشته باشد، این در حالی است که درآمد ایران در آن سال‌های از این صنعت صفر بوده است، عنوان کرد: این شرایط در حالی است که در ساحل‌های عریض و طویل ایران می‌توان به بازسازی، تعمیرات و سایر امور مربوط به این صنعت داشته باشیم این در حالی است که به دلیل ناآشنا بودن دانشجویان و دانش‌آموزان با  صنعت بزرگ کشتی‌سازی شاهد استقبال حداقلی از این رشته و تخصص پرکاربرد و مهم هستیم در واقع درآمدزایی در این رشته مغفول مانده است.
عباس گرزین در گفت و گو با خبرنگار روزنامه دریایی سرآمد می‌گوید: در همین راستا ما در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برای اولین بار جشنواره دانش و پژوهش امام علی(ع) را در این نیروی راهبردی برگزار کردیم.
وی افزود: جشنواره دانش و پژوهش امام علی(ع) از جشنواره‌های تکلیفی ستاد کل است و این جشنواره پیرو  ابلاغیه های ستاد کل و آجا مبنی بر این که سازمان پژوهشی و مطالعاتی باید سالانه اقدامات خود را در قالب جشنواره و همایش در معرض نمایش عموم مردم قرار دهند، امسال برگزار شد.
وی با بیان اهمیت جشنواره دانش و پژوهش امام علی(ع) یادآور شد: این جشنواره در سطح نیروهای مجموعه داخلی، در مرحله در آجا و در نهایت در سطح ستاد کل برگزار می‌شود. 
انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌ و پرورش
 در مقاطع دانش آموزی
  مدیر اطلاع‌رسانی مرکز مطالعاتی نیروی دریایی با بیان این که  در این دوره از جشنواره امام علی(ع) تفاهم‌نامه‌ای با آموزش‌ و پرورش در تمام سطوح و مقاطع منعقد گردید، عنوان کرد: در همین راستا با پایگاه استنادی جهان اسلام قراردادهای همکاری منعقد گردید. 

پایه و اساس انتخاب نیروی انسانی در نیروهای نظامی تربیت افراد مستعد از دوران ابتدایی است
 گرزین در پاسخ به خبرنگار روزنامه دریایی اقتصادسرآمد مبنی بر این که هدف شما از انعقاد قرارداد با آموزش‌وپرورش چیست؟ گفت: پایه و اساس انتخاب نیروی انسانی در سازمان نیروهای نظامی تربیت افراد مستعد از دوران ابتدایی و سپس جذب آن ها بر اساس رشته و مهارت تخصصی  در دوران  متوسطه است.   وی در ادامه گفت: آشنایی با سامانه و مشاغل نظامی از کودکی و همچنین آموزش مهارت‌های مختلف در دوران متوسطه هدف غایی این تفاهم‌نامه است.

مباحث دریایی باید در کتب دانش‌آموزان گنجانده شود
این مقام مسئول با بیان این که بر اساس نظرات کارشناسان لازم است که مباحث دریایی در کتب دانش‌آموزان گنجانده شود و این امر سبب می‌شود که کودکان و نوجوانان فقط به تحصیل در چند رشته خاص و محدود تمایل نداشته باشند؛ یادآور شد: متأسفانه در حوزه فرهنگ‌سازی در باره دانش دریایی نسبت به بسیاری از کشورهای همسایه ضعیف و عقب هستیم. 

صنعت کشتی‌سازی ایران
 پردرآمد اما مغفول 
 گرزین در ادامه افزود: در دوران کرونا ترکیه توانست درآمد و سود خالص  ۵۰ میلیارد دلار از صنعت کشتی داشته باشد این در حالی است که درآمد ایران در آن سال‌های از این صنعت صفر بوده است.

دانشجویان و دانش‌آموزان با صنعت کشتی سازی ناآشنا هستند
وی عنوان کرد: این در حالی است که در ساحل‌های بزرگ ایران می‌توان به بازسازی، تعمیرات و سایر امور مربوط به این صنعت پرداخت؛ اما به دلیل ناآشنا بودن دانشجویان و دانش‌آموزان با صنعت کشتی سازی، شاهد استقبال حداقلی از این رشته و  تخصص هستیم در واقع درآمدزایی در این رشته مغفول مانده است.   

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اقتصاد سرآمد

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ضرورت بهره‌گیری از انرژی ارزان، سبز و همیشگی از دریا

د بهمن 2 , 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه گروه انرژی دریایی- امید متین – ایران امروز، کشوری است متکی به انرژی ها فسیلی که در رأس آن ها نفت و گاز قرار دارد . این در حالی است که ایران از دو سو به دریا راه دارد و امکانات قوی و بالقوه برای آن […]

همچنین بخوانید: