سرمایه‌گذاران قطری بندر جدید جنوب استان بوشهر را  احداث می‌کنند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سرمایه‌گذاران قطری بندر جدید جنوب استان بوشهر را  احداث می‌کنند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از سرمایه‌گذاری خارجی در بندر دیر خبر داد و گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران، قطری‌ها یک بندر جدید در جنوب استان بوشهر در بندر دیر ایجاد می‌کنند.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد شکیبی نسب در جمع خبرنگاران در بوشهر با تشریح وضعیت بندر بوشهر و با اشاره به مساحت این بندر اظهار داشت: به لحاظ محدودیت مساحت بندر بوشهر طرح توسعه این بندر در جزیره نگین طراحی و اجرایی شد.
وی با اشاره به مساحت 510 هکتار مجتمع بندری نگین بوشهر تصریح کرد: از این میزان مساحت بیش از 236 هکتار آن دارای مجوز زیست محیطی و طرح‌های زیربنایی در آن اجرایی شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه بیش از 50 درصد اراضی طراحی شده مجتمع بندری نگین دارای مجوز زیست محیطی است گفت: برای ایجاد تأسیسات زیربنایی در جزیره نگین 200 میلیارد تومان تخصیص یافت و دارای 93 درصد پیشرفت فیزیکی است.
شکیبی‌نسب راه دسترسی به مجتمع بندری نگین بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: این جاده نقش مهمی در تردد کامیون‌های بار در راستای تخلیه و بارگیری شناورهای تجاری دارد و از آن طرف نقش ویژه‌ای در کاهش ترافیک مسیر بندر بوشهر دارد.وی طول جاده دسترسی به مجتمع بندر نگین بوشهر را 9 هزار و 400 متر دانست و بیان کرد: این جاده حدود 9.5 کیلومتری بیش از 50 درصد آن در هفته دولت آماده بهره‌برداری شد و با انتقال و نصب پل این جاده، زمینه راه‌اندازی آن فراهم می‌شود.مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر پایانه مسافری دریایی بندر بوشهر را یکی دیگر از طرح‌ها دانست و خاطرنشان کرد: این پایانه که قبلاً در اختیار شرکت والفجر بود عملاً 20 سال خارج از سرویس بود که با خریداری این مجموعه توسط سازمان بنادر و دریانوردی شهریور ماه سال گذشته بخش دریایی پایانه مسافری دریایی بوشهر تکمیل و راه‌اندازی شد.
شکیبی نسب با بیان اینکه در پایانه مسافری دریایی بوشهر امکان تردد کشتی 145 متری فراهم شده است گفت: سالن این پایانه با پیشرفت 75 درصدی تحت پوشش طرح‌های نوسازی و تجهیزاتی قرار دارد و هدف‌گذاری افتتاح آن در نیمه نخست سال آینده است.
وی طرح برق‌رسانی مجتمع بندری نگین بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: اجرایی شدن این طرح با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده که تکمیل این پروژه نقش مهمی در توسعه فعالیت‌ها در بندر نگین دارد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اقتصاد سرآمد

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نرخ اجاره روزانه نفتکش‌ها دوبرابر شد

د بهمن 2 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه نرخ اجاره کشتی‌های نفتکش طی روز‌های اخیر نسبت به یک هفته گذشته دو برابر شده است به گونه‌ای که نرخ اجاره نفتکش‌های نسبتاً بزرگ که محصولات نفتی را حمل می‌کنند از ۳۵۰۰۰ دلار در روز به ۶۰۰۰۰ دلار در روز افزایش یافته است. به گزارش گروه […]
نرخ اجاره روزانه نفتکش‌ها دوبرابر شد

همچنین بخوانید: