کاهش تراز آب دریای خزر یک پدیده فرامنطقه ای است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی نیکوکار در بازدید از بندر امیرآباد در مازندران‌ و بنادر گلستان، تاکید کرد: مطالعات جامع تراز خزر با تکیه بر پیش بینی روند کاهشی تراز خزر، در کوتاه مدت و میان مدت در نظر دارد اثرات این پدیده را بر بنادر و سازه های منطقه ارزیابی کند.

نیکوکار از در دست انجام بودن مطالعات جامع در خصوص اثرات کاهش تراز آب دریای خزر بر اسکله های بنادر و چگونگی مقابله با این رویداد خبر داد.

مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر با اشاره به کشت گیاهان شورپسند در دایک‌های خلیج گرگان، اظهار کرد:  این فضاها ‌به‌ عنوان فضای سبز می تواند در کنترل ریزگردها و سالم سازی محیط کمک شایانی کند.

وی افزود: یکی از گیاهان شورپسند و سازگار با شرایط منطقه، گیاه سالیکورنیا است که تا کنون چند مرحله کاشت این گیاه انجام شده است و هم‌اکنون نیز در حال انجام است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیامد تنش‌های دریای سرخ بر زنجیرۀ تامین جهانی

س بهمن 3 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به نظر می‌رسد زنجیره‌های تأمین جهانی در سال ۲۰۲۴، همچنان به دلیل بحران امنیتی در دریای سرخ با فشار‌های بیشتری مواجه خواهند شد. برای جلوگیری از تأثیر تنش‌ها، بسیاری از شرکت‌های کشتیرانی جهانی و مشتریان آن‌ها از مسیر‌های تجاری کانال سوئز اجتناب می‌کنند و در مقابل، […]
پیامد تنش‌های دریای سرخ بر زنجیرۀ تامین جهانی

همچنین بخوانید: