بندر سالیانكا، یك بندر ایرانی در روسیه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران به تشریح اهمیت تاسیس بندر ایرانی سالیانكا در روسیه پرداخت.

به گزارش مارین نیوز، حسن رضا صفری در گفتگو با برنامه روی خط اقتصاد گفت: بندر و بندر داری نقش مهمی در چرخه توسعه كشورها دارد.

وی با ذكر این مطلب كه تجارت دریایی ۸۰ درصد تجارت كشورها را به خود اختصاص می دهد، افزود: دریا و بندر می تواند رونق اقتصادی ایجاد كند. همچنین ضمن درآمدزایی در عرصه حمل و نقل و صنایع و ایجاد شغل و… منجر به افزایش درآمد ملی می شود.

وی تصریح كرد: در بنادر می توانیم اقدام به توسعه صنعتی و ساخت و تعمیر كشتی و صنایع فولادی و توسعه گردشگری كنیم.

صفری بیان كرد: در این رهگذر، نكته مهم این است كه بندر از آن خود ما باشد وگرنه اگر توسط یك كشور ثالث خدمات بندری و دریایی بگیریم ممكن است كه ما را به این محوطه راه ندهند و یا خدمات ارایه نكنند.

رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران گفت: تاسیس بندر در یك كشور خارجی به توسعه خارجی می انجامد و به تعامل بین المللی و صنایع مرتبط و رشد گردشگیر كمك می كند.

وی افزود: بندنر سالیانكا كه ۵۳ درصد سهام آن متعلق به سازمان كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است می تواند جایگاه مهمی در راستای تحقق سیاست های توسعه دریا محور كه از خواسته های مهم مقام معظم رهبری است داشته باشد. در این سیاست ها، سرمایه گذاری در حوزه بنادر خارجی نیز ابلاغ شده است.

وی با ذكر این مطلب كه این بندر در كشور روسیه و متعلق به ایران است، گفت: باید توجه كنیم كه گرچه این بندر تازه تاسیس است ولی توانسته است تحول خوبی در این عرصه ایجاد كند. از دیرباز حمل و نقل كانتینری ما در دریای خزر چندان قوی نبوده است ولی از زمانی كه این بندر تحت مالكیت ایران قرار گرفت و تجهیزات كانیتری در آن بنا نهاده شد كشتی های ایران می توانند توسعه حمل و نقل كانتینری را در آن دنبال كنند.

وی با اشاره به تجهیز سیستم حمل و نقل دریایی در خزر به سیستم های یخچال دار، بیان كرد: با توجه به این صنایع می توانیم در انتقال راحت تر میوه و تره بار نقش مهمی ایفا كنیم.

صفری یادآورشد: هر كشور كه صاحب بندر است از سه جهت صاحب حق و حقوق و تعهدات و مسئولیت هایی است كه می تواند از آن بندر استفاده كند. كشور صاحب پرچم می تواند به ثبت و نظارت به كشتی ها و اعمال مدیریت حمل و نقل بین المللی و مدیریت روابط بین المللی، پاسخ به حوادث دریایی و پاسخ، ارایه خدمات ارتباط دریایی و هواشناسی و هیدرو گرافی و مسیریابی ترافیكی كشتی و كمك ناوبری بپردازد.

وی یادآورشد: یك بندر می تواند امكانات پذیرایی و تحویل مواد آلاینده داشته باشد و كشتی ها را مورد بررسی قرار دهد و سیستم های سوخت و خدمات لجستیكی به آنها بدهد.

وی گفت: پیشتر دولت روسیه به ما اجازه استفاده از این بندر را نمی داد ولی با این اتفاق این بندر گویی خاكی به خاك كشورمان اضافه شده است. در این بندر، ایران و روسیه به شكل مشاركتی با تعیین سهم ۵۳ درصدی ایران به سرمایه گذاری مشغول شده اند./

رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران به تشریح اهمیت تاسیس بندر ایرانی سالیانكا در روسیه پرداخت.

به گزارش مارین نیوز، حسن رضا صفری در گفتگو با برنامه روی خط اقتصاد گفت: بندر و بندر داری نقش مهمی در چرخه توسعه كشورها دارد.

وی با ذكر این مطلب كه تجارت دریایی ۸۰ درصد تجارت كشورها را به خود اختصاص می دهد، افزود: دریا و بندر می تواند رونق اقتصادی ایجاد كند. همچنین ضمن درآمدزایی در عرصه حمل و نقل و صنایع و ایجاد شغل و… منجر به افزایش درآمد ملی می شود.

وی تصریح كرد: در بنادر می توانیم اقدام به توسعه صنعتی و ساخت و تعمیر كشتی و صنایع فولادی و توسعه گردشگری كنیم.

صفری بیان كرد: در این رهگذر، نكته مهم این است كه بندر از آن خود ما باشد وگرنه اگر توسط یك كشور ثالث خدمات بندری و دریایی بگیریم ممكن است كه ما را به این محوطه راه ندهند و یا خدمات ارایه نكنند.

رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران گفت: تاسیس بندر در یك كشور خارجی به توسعه خارجی می انجامد و به تعامل بین المللی و صنایع مرتبط و رشد گردشگیر كمك می كند.

وی افزود: بندنر سالیانكا كه ۵۳ درصد سهام آن متعلق به سازمان كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است می تواند جایگاه مهمی در راستای تحقق سیاست های توسعه دریا محور كه از خواسته های مهم مقام معظم رهبری است داشته باشد. در این سیاست ها، سرمایه گذاری در حوزه بنادر خارجی نیز ابلاغ شده است.

وی با ذكر این مطلب كه این بندر در كشور روسیه و متعلق به ایران است، گفت: باید توجه كنیم كه گرچه این بندر تازه تاسیس است ولی توانسته است تحول خوبی در این عرصه ایجاد كند. از دیرباز حمل و نقل كانتینری ما در دریای خزر چندان قوی نبوده است ولی از زمانی كه این بندر تحت مالكیت ایران قرار گرفت و تجهیزات كانیتری در آن بنا نهاده شد كشتی های ایران می توانند توسعه حمل و نقل كانتینری را در آن دنبال كنند.

وی با اشاره به تجهیز سیستم حمل و نقل دریایی در خزر به سیستم های یخچال دار، بیان كرد: با توجه به این صنایع می توانیم در انتقال راحت تر میوه و تره بار نقش مهمی ایفا كنیم.

صفری یادآورشد: هر كشور كه صاحب بندر است از سه جهت صاحب حق و حقوق و تعهدات و مسئولیت هایی است كه می تواند از آن بندر استفاده كند. كشور صاحب پرچم می تواند به ثبت و نظارت به كشتی ها و اعمال مدیریت حمل و نقل بین المللی و مدیریت روابط بین المللی، پاسخ به حوادث دریایی و پاسخ، ارایه خدمات ارتباط دریایی و هواشناسی و هیدرو گرافی و مسیریابی ترافیكی كشتی و كمك ناوبری بپردازد.

وی یادآورشد: یك بندر می تواند امكانات پذیرایی و تحویل مواد آلاینده داشته باشد و كشتی ها را مورد بررسی قرار دهد و سیستم های سوخت و خدمات لجستیكی به آنها بدهد.

وی گفت: پیشتر دولت روسیه به ما اجازه استفاده از این بندر را نمی داد ولی با این اتفاق این بندر گویی خاكی به خاك كشورمان اضافه شده است. در این بندر، ایران و روسیه به شكل مشاركتی با تعیین سهم ۵۳ درصدی ایران به سرمایه گذاری مشغول شده اند./

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مارین‌نیوز

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرمایه‌ گذاری ۲۲۲ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندر شهیدرجایی

چ بهمن 4 , 1402
زمان مطالعه: 5 دقیقه تین نیوز مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، مجموع قراردادهای سرمایه گذاری منعقد شده در بندر شهیدرجایی از سال ۱۳۷۲ ( آغاز سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی) تا پایان شهریورماه امسال را اعلام کرد. به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری […]

همچنین بخوانید: