برنامه های عملیاتی کشتیرانی جمهوری اسلامی برای تبدیل بندر چابهار به هاب منطقه‌ای/ حمل 44 هزار TEU بار از بندر چابهار در 10 ماهه گذشته

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRSL)، همزمان با ابلاغ سیاست­‌های توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تجهیز بندر چابهار به منظور افزایش حجم حمل و نقل دریایی و ارتقای ظرفیت ناوگان اقدام کرده است. 

 این شرکت، با توجه به موقعیت راهبردی بندر چابهار به عنوان نزدیک‌ترین راه دسترسی کشورهای محصور در آسیای میانه شامل افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان به آب‌های آزاد و عامل مهم شکل­‌گیری عملیاتی کریدور شمال-جنوب، علاوه بر سرمایه گذاری در حوزه تجهیزات لجستیکی، گام­‌های جدی در جهت گسترش خدمات بندری، خدمات ترانزیتی، امکانات تخلیه و بارگیری و همچنین آموزش و بهره گیری از نیروهای متخصص بومی برداشته است.

گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در عین حال، برای تبدیل بندر چابهار به هاب منطقه­‌ای در دریای عمان و خلیج فارس، برنامه ریزی گسترده­ای انجام داده و در صدد است تا با انتقال بخش قابل توجهی از کانتینرهای قابل انتقال به کشورهای منطقه و همچنین دیگر بنادر خلیج فارس، نسبت به رشد فعالیت‌های کانتینری این بندر اقدام شایسته‌ای به عمل آورد.

در این راستا از ابتدای سال جاری، حجم باری بالغ بر 44 هزار تی ای یو کانتینر از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از طریق بندر چابهار صادرات و واردات انجام شده است.

از دیگر فعالیت­‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر چابهار، حمل و نقل دریایی محمولات سردخانه ای با بهره‌گیری از کانتینرهای یخچالی به بنادر هند و بالعکس است؛ به‌طوری‌ که از ابتدای سال تاکنون، 394 تی ای یو کانتینر یخچالی در حوزه حمل بار صادراتی و 121 تی ای یو کانتینر یخچالی در حوزه حمل بار وارداتی، از این بندر حمل شده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دومین کنگره ملی بزرگداشت شهدای سازمان بنادر برگزار شد/ نقش بنادر در دوران جنگ فراموش نمی ​شود

ج بهمن 6 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سردار مراد حاجتی؛ معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به اینکه آبادان و خرمشهر در زمان جنگ مورد تهدید دشمن واقع شد و امروز می‌بینیم که با عزت و افتخار مردم این […]
دومین کنگره ملی بزرگداشت شهدای سازمان بنادر برگزار شد/ نقش بنادر در دوران جنگ فراموش نمی ​شود

همچنین بخوانید: