دومین کنگره ملی بزرگداشت شهدای سازمان بنادر برگزار شد/ نقش بنادر در دوران جنگ فراموش نمی ​شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سردار مراد حاجتی؛ معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به اینکه آبادان و خرمشهر در زمان جنگ مورد تهدید دشمن واقع شد و امروز می‌بینیم که با عزت و افتخار مردم این دو شهر زندگی می‌کنند و شهدا اجازه ندادند افکار شوم دشمن به واقعیت تبدیل شود و مقابل بزرگترین قلدرها، ایستادگی کردند.

معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپس با ادای احترام به مقام شامخ بزرگان خرمشهر و آبادان، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، شهدای سازمان بنادر و دریانوردی، تاکید کرد: امروزه کسی جرات نمی‌کند به ایران چپ نگاه کند و زمین‌گیر می‌شوند.

 سردار حاجتی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت شهدا و خانواده آن‌ها زنده است، از مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی تشکر بخاطر برگزاری این مراسم و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا قدردانی کرد.

نقش بنادر در دوران جنگ فراموش نمی‌شود

همچنین سردار تنگسیری؛ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به صورت تلفنی روی خط آمد و خطاب به خانواده معزز شهدای والامقام سازمان بنادر و دریانوردی، ادای احترام کرد و با بیان اینکه دوست داشتم حضوری در خدمت عزیزان حضور داشتم اما این افتخار نائل نشد،گفت: به عنوان یک سرباز باید بگویم به همه شما، خانواده معظم شهدا افتخار می‌کنم و فراموش نمی‌کنیم زمانی که آبادان در محاصره بود، نقش بنادر را فراموش نمی‌کنیم .

وی ادامه داد: همچنین فراموش نمی‌کنیم زمانی که بندر امام خمینی (ره) تنها بندر اصلی کشور و زیر بار بمباران دشمن بود.

همچنین سردار سید مرتضی میریان؛ مسئول عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه شیرمردان و فرزندان شیرپاک خورده این مملکت مایه افتخار تمامی مردم هستند، اظهار کرد: تا ابد شرمنده خانواده شهدا هستیم و این را به عنوان یک رزمنده کوچک، می‌گویم؛ ما شرمنده خون شهدا هستیم و جز با نثار خون خود قائل به چیزی برای جبران نیستیم تا از این شرمندگی رها شویم.

کامبیز مالکی‌زاده؛ مدیر بنادر و دریانوردی آبادان هم در دومین کنگره شهدای والامقام سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه امروز، میزبان خانواده شهدا هستیم، گفت: شهدایی که مظلومانه جان خود را برای این سرزمین فدا کردند و قدردان صبر خانواده‌های معزز شهدا هستیم.

در پایان دومین کنگره ملی بزرگداشت شهدای والامقام سازمان بنادر و دریانوردی نیز به صورت نمادین از خانواده معظم ۱۳ شهید این سازمان تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، خانواده معزز شهدای سازمان بنادر و دریانوردی از بندر آبادان و مسیر اروند رود، طی سفری دریایی به بندر خرمشهر رفتند و از موزه دفاع مقدس در این بندر بازدید کردند. طی این بازدید همچنین روایتگری از ایثار شهدای بندر خرمشهر در زمان ۸ سال دفاع مقدس با حضور خانواده شهدای سازمان بنادر صورت گرفت.

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرمایه‌گذاری ۲۲۲ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندر شهیدرجایی

ج بهمن 6 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، مجموع قراردادهای سرمایه‌گذاری منعقد شده در بندر شهیدرجایی از سال ۱۳۷۲ ( آغاز سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی) تا پایان شهریورماه امسال را اعلام کرد.به گزارش اقتصادسرآمد، حسین عباس‌نژاد درباره مجموع قراردادهای سرمایه‌گذاری منعقد شده در بندر […]

همچنین بخوانید: