بحران افزایش نرخ‌های حمل‌و‌نقل کانتینری از ماه فوریه در راه است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بحران افزایش نرخ‌های حمل‌و‌نقل اقیانوسی از اوایل فوریه با توجه به بحران موجود در دریای سرخ گریبان صنعت کشتیرانی را خواهد گرفت.

 

بحران افزایش نرخ‌های حمل‌و‌نقل کانتینری از ماه فوریه در راه است

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت کانتینر نیوز؛ تحلیل بازار حمل‌و‌نقل دریایی که توسط مؤسسه Xeneta انجام شده، طی گزارشی اعلام کرد: براساس ۱۰ میلیون داده دریافتی توسط موسسه Xeneta آخرین پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که از هفته اول ماه فوریه قیمت حمل کانتینر به علت وضعیت ناپایدار بازار به شدت افزایش یافته و صنعت کانتینری در معرض تغییرات جدید به سر می‌برد.  

از دید «پیتر ساند» تحلیلگر ارشد Xeneta داده‌های جدید منتشر شده بهترین نشانه برای پیش‌بینی بازار از اوایل فوریه است.

بر این اساس نرخ‌ها از خاور دور تا دریای مدیترانه تا دوم فوریه با افزایش ۱۱ درصدی به ۶۵۰۷ دلار به ازای هر کانتینر ۴۰ فوتی خواهد رسید.  

بدین ترتیب از زمان تشدید بحران دریای سرخ  نرخ حمل کانتینر در این مسیر ۲۴۳ درصد بالا رفته است.  
از سوی دیگر نرخ‌ها از شرق دور تا شمال اروپا تا دوم فوریه با افزایش ۸ درصدی و میانگین حمل کانتینر ۴۰ فوتی به ۵۱۰۶ دلار خواهد رسید که افزایش ۲۳۵ درصدی را از اواسط دسامبر مشاهده خواهیم کرد.

«پیتر ساند» در ادامه می‌افزاید: بیشترین افزایش نرخ‌ها از خاورِ‌دور به سواحل شرقی آمریکا صورت خواهد گرفت و داده‌های تازه حاکی از افزایش ۱۷ درصدی تا دوم فوریه است که متوسط نرخ کوتاه مدت حمل کانتینر ۴۰ فوتی با افزایش ۱۴۶ درصدی به ۶۱۱۹ دلار می‌رسد.  

«پیتر ساند» معتقد است: شرکت‌های حمل‌و‌نقل از هم اکنون با توجه به بحرانی که در دریای سرخ وجود دارد سعی دارند زمان از دست رفته به واسطه تردد کشتی‌ها به سمت دماغه امید نیک را جبران کنند، اما به نظر می‌رسد کمتر در این زمینه موفق شوند، زیرا نرخ‌ها همچنان رو به افزایش است.  

در پایان این گزارش آمده است: بحران دریای سرخ به تقاضای کشتی‌ها اضافه کرده و بی‌ثباتی و بی‌تعادلی را در بازار حمل‌و‌نقل دریایی دامن زده است.  

خطوط کشتیرانی سعی می‌کنند فقط شرایط موجود را حفظ کنند به همین جهت ممکن است برخی خطوط کشتیرانی خدماتی که پیش از بحران ارئه می‌دادند در شرایط جدید نتوانند ارائه دهند، زیرا شاهد هرج و مرج شدید ناشی از اختلال در حمل‌و‌نقل کانتینری هستیم که در صورت ادامه این روند شرایط بدتر از این‌ها خواهد شد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نخستین مرکز مطالعات مخاطرات هوا و اقلیم کشور در قم افتتاح شد

ش بهمن 7 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش سی نیوز، رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: با تدبیر سازمان هواشناسی کشور و همکاری استانداری نخستین مرکز مطالعات مخاطرات هوا و اقلیم کشور در قم افتتاح شد. سحر تاج بخش مسلمان در حاشیه مراسم افتتاحیه این مرکز اظهار داشت: مرکز مطالعات مخاطرات هوا و […]

همچنین بخوانید: