جابه جایی کالا در بنادر شرق هرمزگان به مرز 2 میلیون تُن رسید

زمان مطالعه: 1 دقیقه

جابه جایی کالا در بنادر شرق هرمزگان به مرز 2 میلیون تُن رسید




تین نیوز


مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت : بیش از یک میلیون و 900 هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تا کنون در بنادر شرق استان تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود : از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیون و 985 هزار و 147 تن از انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی جابه جا شده است.

وی ادامه داد: از این میزان تخلیه و بارگیری یک میلیون و 621 هزار و 333 تن با افزایش 14 درصدی مربوط به حوزه غیرنفتی و 363 هزارو 814 تن به بخش تخلیه و بارگیری نفتی اختصاص دارد. 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزود: با به کارگیری و استفاده از زیر ساخت های مناسب برای بهره برداری حداکثری از ظرفیت های موجود،53 هزار و 397 تن از انواع کالاهای غیرنفتی در این بنادر ترانزیت شده که در این بخش 22 درصد افزایش ثبت شد. 

محمدحسینی تختی، میزان کانتینر یخچالی تخلیه و بارگیری شده در این مدت را 52 هزارو 451 TEU اعلام کرد و گفت: با استقبال صاحبان کالا به لحاظ سرعت، هزینه و امنیت این نوع جابه جایی در مدت گذشته از سال جاری چهار درصد رشد به ثبت آمارهای عملیاتی رسیده است.

به گفته وی؛ در این بازه زمانی نیز50 هزارو 816 فروند شناور در این بنادر پهلودهی شده که این میزان به نسبت سال گذشته 14 درصد جهش را نشان می دهد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از تین‌نیوز

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ترانزیت ۲.۵ میلیون تُن فراورده‌های نفتی عراق از بندر امام خمینی

ی بهمن 8 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ترانزیت مواد نفتی اقلیم کردستان عراق از بندر امام خمینی اظهار داشت: امسال حدود ۲.۵ میلیون تُن مواد نفتی از بندر امام خمینی ترانزیت شده است. به گزارش خبرنگار مانا، علی اکبر صفایی در آیین گرامیداشت ۱۰۰ شهید […]
ترانزیت ۲.۵ میلیون تُن فراورده‌های نفتی اقلیم کردستان عراق از بندر امام خمینی

همچنین بخوانید: