ائتلاف مرسک و هاپاگ-لوید برای توسعه شبکه حمل و نقل اقیانوسی در سطح جهانی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ائتلاف مرسک و هاپاگ-لوید برای توسعه شبکه حمل و نقل اقیانوسی در سطح جهانی




تین نیوز


 خطوط کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان Hapag-Lloyd AG (Hapag-Lloyd) و مرسک دانمارک (Maersk)، توافق نامه ای را برای تشکیل یک ائتلاف برای همکاری های عملیاتی بلند مدت به نام “Gemini Cooperation” امضا کرده اند که از فوریه ۲۰۲۵ آغاز به کار می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر دانش، هدف از تشکیل این ائتلاف، ایجاد یک شبکه حمل و نقل اقیانوسی منعطف و به هم پیوسته با قابلیت اطمینان بالای ۹۰ درصد در مورد ترانزیت تایم محمولات در حال حمل توسط کشتی ها است.

رولف هابن یانسن، مدیر عامل هاپاگ-لوید می گوید: “همکاری با مرسک کمک خواهد کرد تا کیفیت خدمات به مشتریان خود را بیش از پیش افزایش دهیم و برای تسریع کربن زدایی (کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی) به طور موثر مشارکت کنیم “

 همکاری جدید بین هاپاگ-لوید و مرسک شامل ناوگانی متشکل از ۲۹۰ فروند کشتی با ظرفیت حمل ترکیبی ۳.۴ میلیون تی ای یو کانتینر در مسیرهای مختلف خواهد بود. 

 مرسک ۶۰ درصد و هاپاگ-لوید ۴۰ درصد کشتیهای مورد نیاز برای فعالیت در این ناوگان مشترک را فراهم می کنند.

 وینسنت کلرک مدیرعامل مرسک می گوید: “ما خوشحالیم که با هاپاگ–لوید که شریکی ایده آل برای تحقق اهداف استراتژیک ما است، وارد این ائتلاف می شویم و این همکاری به مشتریان ما یک شبکه حمل و نقل اقیانوسی منعطف را ارائه می دهد که قابلیت اطمینان را در صنعت بالا برده و به تقویت عرضه خدمات یکپارچه لجستیکی می انجامد.”

هر دو شرکت متعهد به کربن زدایی از فعالیت ناوگان خود هستند و بلند پروازانه ترین اهداف کربن زدایی را در این صنعت تعیین کرده اند که مرسک در سال ۲۰۴۰ و هاپاگ–لوید در سال ۲۰۴۵ صفر خالص را هدف قرار داده است.

در نتیجه پیوستن به این همکاری، هاپاگ – لوید در پایان ژانویه ۲۰۲۵ ائتلاف اقیانوس (THE Alliance) را ترک خواهد کرد. 

مرسک و ام اس سی (خط کشتیرانی مدیترانه – MSC) نیز اعلام کرده اند که ائتلاف 2M را در ژانویه ۲۰۲۵ به پایان خواهند رساند.

همکاری مرسک و هاپاگ لوید، ۷ مسیر آسیا – سواحل غربی ایالات متحده، آسیا – سواحل شرقی ایالات متحده، آسیا – خاورمیانه، آسیا – مدیترانه، آسیا – خاورمیانه و شمال اروپا، هند – اروپا و ترانس آتلانتیک را تحت پوشش خود در می آورد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از تین‌نیوز

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توقیف کشتی حامل 2 میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در خلیج فارس

د بهمن 9 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی امام حسن مجتبی سپاه از توقیف شناور حامل ۲ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در بوشهر خبر داد.   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، سردار حیدر هنریان مجرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر یکی از مأموریت‌های نیروی دریایی سپاه […]

همچنین بخوانید: