آیین‌های دریانوردی کهن در اقیانوس هند و خلیج فارس

زمان مطالعه: 1 دقیقه

کتاب الفوائد فی اصول علم البحر والقواعد؛ آیین‌های دریانوردی کهن در اقیانوس هند و خلیج فارس مهم‌ترین اثر ابن ماجد است که به زبان عربی نوشته شده و دارای یک مقدمه و دوازده فایده (دوازده باب) است.

آیین‌های دریانوردی کهن در اقیانوس هند و خلیج فارس

به گزارش مانا، مؤلف این کتاب شیخ شهاب، احمد بن ماجد السعدی دریانورد بندرکنگی است. در خصوص اهمیت این کتاب از حیث مطالعه جغرافیایی، جغرافیای دریایی، آئین‌های دریانوردی و کشتیرانی خلیج فارس و اقیانوس هند، ستاره‌شناسی دریایی، اطلاعات عمومی خصوص سواحل و جزایر اقیانوس هند، آلات و ادوات کشتی، روش‌های اندازه‌گیری مسافت‌های دریایی، باد‌های دریایی و موسمی، توفان‌ها و مخاطرات دریا، جانوران و پرندگان، شهر‌ها و بند‌ها و حکام و سلاطین حاکم بر آن‌ها در قرون چهاردهم و پانزدهم میلادی، آداب و رسوم تجارت و مدنیت مردمان سواحل و جزایر خلیج فارس و دریای عمان و دریای عرب و. مطالب و مواضع گوناگونی در این کتاب آمده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بزرگترین دستاورد «ارتش انقلابی» امنیت‌سازی است

ش بهمن 14 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه یادواره شهدای نیروی دریایی ارتش که صبح امروز (شنبه) در سالن میثاق ارتش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۴ هزار شهید ارتش در تهران هستند که ۱۴۲ نفر از آن‌ها […]

همچنین بخوانید: