انتخاب مسیر‌های زمینی حمل کالا توسط عربستان و امارات برای دور زدن دریای سرخ

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بحران دریای سرخ باعث شده برخی کشور‌ها مانند امارات و عربستان سعودی به اتفاق چند کشور دیگر مسیر‌های زمینی را برای عبور کالا انتخاب کنند.

انتخاب مسیر‌های زمینی حمل کالا توسط عربستان و امارات برای دور زدن دریای سرخ

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از خبرگزاری بلومیرگ دریایی؛ «حنان فریدمن»، مدیر اجرایی شرکت Trucknet Enterprise Ltd گفت: در حال ارسال کالا از بنادر امارات متحده عربی و بحرین از طریق عربستان سعودی و اردن به اسرائیل و سپس اروپا هستیم در همین حال شرکت Hapag-Lloyd AG به دنبال اتصال جبل‌ علی و دو بندر عربستان به جده و در نهایت به اردن است که یکی از گزینه‌ها جبل علی را به اردن متصل می کند. 

این مسیرها راه حل فوری برا‌ی محموله‌هایی است که کشورها تلاش می کنند از منطقه دریای سرخ دوری کنند. 

در ادامه گزارش آمده است: محموله هایی از هند، تایلند، کره جنوبی و چین در هفته‌های قبل با کامیون ارسال شده و کالاهایی که به مقصد آسیا روانه است با کاهش هزینه مواجه می‌شود. 

البته «حنان فریدمن» معتقد است که دوام این مسیر به ثبات منطقه بستگی دارد چرا‌که ممکن است این مسیرها مورد حمله قرار گیرد، اما فعلاً شرکت‌ها ترجیح می‌دهند مسیر زمینی را جایگرین مسیر دریایی کنند. 

«نیلز هاوپت»، سخنگوی هاپاگ لوید نیز این عمل را راه‌ حلی کوتاه مدت برای کشتیرانی دانست که مقداری از محموله‌ها را از طریق زمین جابه‌جا کنند. 

در ادامه گزارش آمده است: بر‌اساس تحقیقات S&P Global Market Intelligence حمل زمینی کالا از بندر جبل علی تا اسرائیل در مقایسه با سفر 10 روزه یا بیشتر در اطراف دماغه امید نیک فقط حدود 3 یا 4 روز طول می‌کشد. 

«کریس راجرز»، رئیس گروه تحقیقاتی زنجیرۀ تأمین در S&P Global گفت: این پل زمینی هرچند حجم ناچیزی از ترافیک را حمل می‌کند اما یک راه حل خاص برای محموله‌های ارسالی به اسرائیل و سایر کشورها است. 

بر‌اساس اطلاعاتی که در سایت Trucknet عنوان این مسیرها لقب گرفته، شرکت‌های PureTrans FZCO دبی، Cox Logistics بحرین و WWCS در مصر  آماده‌اند به طور آزمایشی با  این پروژه همکاری کنند. 

به گفتۀ وی در ماه نوامبر چند ارسال کالا به صورت آزمایشی انجام شد که موفقیت آمیز بود. 

وی تأکید کرد: مسیرهای جدید ممکن است به عنوان یک کریدور اقتصادی بزرگ هند خاورمیانه و اروپا عمل کنند، البته موانع زیادی وجود دارد که کشورها سعی می‌کنند نسبت به موانع غلبه کنند. 

در پایان این گزارش آمده است: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای ترویج این مسیر مردد هستند زیرا شبه نظامیان حوثی یمن هنوز امارات یا عربستان را مورد تهدید قرار نداده‌اند‌.

انتخاب مسیر‌های زمینی حمل کالا توسط عربستان و امارات برای دور زدن دریای سرخ

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امدادگران مرکز تجسس و نجات دریایی هرمزگان هشت صیاد را نجات دادند

س بهمن 17 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه تین نیوز معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با هماهنگی مرکز تجسس و نجات دریایی این استان، هشت خدمه لنج صیادی مضطر در ۱۵ مایلی جنوب غربی جزیره ابوموسی از غرق شدن حتمی نجات پیدا کردند.   به گزارش تین نیوز به نقل […]

همچنین بخوانید: