مواج شدن خلیج‌فارس در نوار ساحلی استان بوشهر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از مواج شدن خلیج‌فارس در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: مناطق ساحلی و فراساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر، مواج است.

مواج شدن خلیج‌فارس در نوار ساحلی استان بوشهر

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگویی با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به تداوم وزش باد‌های شمالی روی خلیج‌فارس اظهار داشت: جهت وزش باد شمال غربی گاهی شمال شرقی با سرعت تا ۴۶ کیلومتر در ساعت بر روی خلیج‌فارس است.

وی با بیان اینکه مناطق ساحلی و فراساحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر مواج است گفت: ارتفاع موج دریا در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ و در فراساحل گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس را سبب اختلال در تردد‌ها و فعالیت دریایی دانست و تاکید کرد: در این وضعیت احتمال غرق شدن شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و شناگران وجود دارد.

شکوهی‌پور بیان کرد: توصیه می‌شود از فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر برای پیشگیری از هرگونه خسارت و حوادث احتمالی اجتناب شود.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تقویت بخش مهندسی، نگهداشت و جایگزینی دارایی ها مهمترین برنامه اداه کل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی در سال آینده است

ش بهمن 21 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه ​سرپرست اداره کل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تقویت بخش مهندسی و تولید محتوای به روز رسانی شده در زمینه های نیازسنجی، طراحی، ساخت، نگهداشت، اسقاط و جایگزینی دارایی ها، از اهم برنامه های سال آینده این اداره کل در سازمان بنادر و […]
تقویت بخش مهندسی، نگهداشت و جایگزینی دارایی ها مهمترین برنامه اداه کل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی در سال آینده است

همچنین بخوانید: