فروش کانتینر‌های دستِ دوم در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فروش کانتینرهای دستِ دوم برای دومین سال پیاپی در سال ۲۰۲۳ میلادی با کاهش روبه‌رو شد به گونه‌ای که در مجموع ۲۸۵ کشتی با ۹۳۴۵۲۳ TEUبه فروش رسید.

فروش کانتینر‌های دستِ دوم در سال ۲۰۲۳ پایین آمد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مؤسسه آلفا‌لاینر در گزارش هفتگی خود آورده است: میزان فروش کشتی‌های کانتینری دستِ دوم در سال گذشته میلادی نسبت به سال قبل ۱۰ درصد پایین آمد، بدین ترتیب در سال ۲۰۲۳ میلادی، ۳.۵ درصد از کل ناوگان کشتیرانی کانتینری و در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۴.۲ درصد کل ناوگان و در سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۸.۳ درصد ناوگان کانتینری کاهش یافت.  

بازار کشتی‌های دستِ دوم در نیمه اول سال ۲۰۲۳ میلادی پُر قدرت ظاهر شد، اما از ماه ژوئن به بعد با حرکت بطئی مواجه شد، زیرا ۲۰۰ هزار TEU کانتینر جدید به ناوگان اضافه شد از سوی دیگر بر‌اساس مقررات، شدت کربن CII شناور‌های ۲۰ ساله باید از ناوگان حذف می‌شدند که ۳۲ درصد معاملات انجام شده در سال ۲۰۲۳ میلادی کشتی‌هایی با سن بیش از ۲۰ سال داشتند، اما برخی کشتی‌ها سن بالاتر از ۱۵ سال نیز داشتند.

براساس این گزارش خرید کشتی‌های دستِ دوم توسط خطوط بزرگ کشتیرانی ادامه داشت و در سال ۲۰۲۳ میلادی شرکت MSC در خرید کشتی‌های دست دوم در  رتبه  اول قرار گرفت و ۴۸ کشتی با ۲۲۰ هزار TEU را به خود اختصاص داد.  

در ادامه گزارش آمده است که شرکت‌های FESCO, Mahoney, Medkon, NPDL Transworld از جمله خریداران کشتی‌های دستِ دوم بودند.  

گزارشگران مؤسسه آلفا‌لاینر اعلام کردند در سال ۲۰۲۳ میلادی جالب‌ترین موردی که در بخش خرید کشتی‌های دستِ دوم شاهد بودیم این بود که تعدادی از خریداران چینی برای تأمین تناژ شرکت‌های خود کشتی‌هایی در اندازه ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ teu خریداری کردند.  

خریداران چینی زمانی نسبت به این کار اقدام کردند که بعد از ایجاد بحران در دریای سرخ کشتی‌های کوچکتر به منظور دوری از بحران دریای سرخ مورد نیاز بسیاری از مالکان است.  

در پایان این گزارش آمده است بیشترین تعداد کشتی‌های فروش رفته دستِ دوم بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۳ میلادی مربوط به سال ۲۰۱۷ است که حدود ۴۵۰ کشتی فروخته شد و در سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۶۰۰ کشتی دستِ دوم در این سال فروش رفته است.

فروش کانتینر‌های دستِ دوم در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت

فروش کانتینر‌های دستِ دوم در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت

فروش کانتینر‌های دستِ دوم در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۱۰۳ شرکت دانش‌بنیان شناورساز شدند

پ بهمن 26 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اقتدار و توانمندی نیروی دریایی سپاه در شناورسازی پیشرفته و تندرو گفت: امروز نیروی دریایی سپاه بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی به توانمندی بالایی رسیده‌ایم و در مجتمع و موسسۀ صنعتی، دریایی شهید محلاتی سپاه در بوشهر […]

همچنین بخوانید: