تلاطم دریا در تنگه هرمز و شرق خلیج فارس

زمان مطالعه: 1 دقیقه

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز تا اواخر وقت فردا دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با افزایش باد‌های شرقی تا جنوب شرقی متلاطم خواهد شد.

تلاطم دریا در تنگه هرمز و شرق خلیج فارس

به گزارش مانا، مرضیه سی سی پور گفت: در این مناطق بیشینه سرعت باد به ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا نیز تا یک متر و بیست سانتی متر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌شود تردد شناور‌ها به ویژه سبک، صیادی و تفریحی در مناطق تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با احتیاط انجام شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز آسمان استان صاف تا کمی ابری و فردا و شنبه ۲۷ و ۲۸ بهمن افزایش و گذر ابر در استان پیش بینی می‌شود واحتمال بارش پراکنده باران در برخی از ارتفاعات غربی استان دور از انتظار نیست.

سی سی پور گفت: از اواخر وقت شنبه ۲۸ بهمن تا چهارشنبه ۲ اسفند وزش باد‌های شدید جنوب غربی تا شمال غربی سبب مواج شدن مناطق دریایی استان خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بیشینه سرعت باد بویژه روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۲۹ و ۳۰ بهمن به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از دو متر خواهد رسید و سبب اختلال در تردد‌های دریایی خواهد شد.

سی سی پور تصریح کرد: توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد سایر شناور‌ها در بنادر و اسکله‌های استان در نظر گرفته شود.

وی گفت: از لحاظ دمایی تا روز شنبه ۲۸ بهمن افزایش ۱ تا ۳ درجه‌ای دمای کمینه پیش بینی می‌شود.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ماموریت ناوگروه۸۶وجهه بین المللی ایران را در سطح جهانی بالا برد

پ بهمن 26 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، امیردریار شهرام ایرانی صبح پنجشنبه در جمع خانواده کارکنان ناوگروه ۸۶ ناو بندر مکران در منطقه یکم امامت نداجا بیان کرد: به همت کارکنان ولایت مدار، اقتداری در نیروی دریایی راهبردی ارتش ایجاد شده‌است که کشورهای قدرتمند دریایی، خواهان افزایش سطح تعاملات […]

همچنین بخوانید: