رزمایش تخصصی بین بیمارستانی نیروهای مسلح در خلیج‌فارس برگزار شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر ارزیاب معاونت عملیات ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه رزمایش تخصصی مشترک بین بیمارستانی نیروهای مسلح در استان هرمزگان گفت: هم افزایی نیروهای مسلح در رزمایش تخصصی مشترک بین بیمارستانی نیروهای مسلح، از جلوه‌های این رزمایش امدادی در تنگه هرمز و خلیج‌فارس بود.

امیر سرتیپ دوم ناصر بهلولی افزود: امروز در این رزمایش تخصصی، شاهد زنجیره انتقال مصدومان در دریا توسط یگان‌های رزمی امدادی پروازی و سطحی به بیمارستان سیدالشهداء (ع) منطقه یکم دریایی امامت بودیم.

وی، ارتقا و آمادگی رزمی نیروهای مسلح در حوزه بهداری رزمی را از اولویت‌های مهم دانست و اظهار کرد: در این رزمایش مشترک تجهیزات تخصصی در حوزه طب رزم مورد استفاده قرار گرفت و عملیات مدرن پزشکی از راه دور، انجام شد.

شاهد ارتقای سطح رزم به‌ویژه در حوزه سلامت و بهداری در عرصه دریا بودیم

مدیر بهداری رزم ستادکل نیروهای مسلح نیز با اشاره به اینکه این رزمایش تخصصی مشترک بین بیمارستانی نیروهای مسلح در استان هرمزگان، ارتقا توان رزم در حوزه امداد، نجات و درمان را به همراه داشت، گفت: با یاری خداوند و تسلط بر تخصص همرزمانم در نیروهای مسلح مستقر در استان هرمزگان و به‌ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش، تمامی مصدومان فرضی این رزمایش، به‌طور کامل امداد رسانی شدند.

سرهنگ پاسدار پزشک سیدهاشم حسینی ابراز کرد: امداد، نجات و زنجیره انتقال امروز در رزمایش تخصصی مشترک بین بیمارستانی نیروهای مسلح، تمرین شد و همه اهداف از پیش تعیین شده محقق گردید.

وی تصریح کرد: امروز شاهد ارتقای سطح توان رزم به‌ویژه در حوزه سلامت و بهداری در عرصه دریا بودیم.

نیروی دریایی ارتش آمادگی امدادرسانی به تمامی نفتکش‌های تجاری و عبوری دارد

معاون طب رزم اداره بهداشت و درمان ارتش نیز در حاشیه این رزمایش تخصصی گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش، همواره آمادگی امدادرسانی به تمام کشتی‌های نفتکش تجاری و عبوری را دارد.

امیرسرتیپ دوم پزشک قاسم علیان یادآور شد: به هموطنان اطمینان می‌دهم که تجهیزات و امکانات در بهداشتی و درمانی ارتش به‌ویژه در حوزه امداد و نجات در دریا، در مواقع بحران آمادگی کامل برای مردم یاری دارند.

وی ابراز کرد: این رزمایش‌ها و تمرین‌های امداد و نجات، همانگونه که برای ارتقای توان رزم نیروهای مسلح صورت می‌گیرد، برای آمادگی در راستای زنجیره مردم یاری نیز هدفمند انجام می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مسیر دریایی قشم به هرمز و بالعکس تعطیل شد

پ اسفند 10 , 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه تین نیوز مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، با اشاره به تعطیلی مسیر دریایی قشم به هرمز و بالعکس، گفت: با توجه به وزش باد شدید و شرایط نامساعد جوی در خلیج فارس و دریای عمان، رفت و آمد شناورهای مسافربری تا 12 […]

همچنین بخوانید: