محموله سرگردان سوخت قاچاق به مقصد نرسید

زمان مطالعه: 1 دقیقه

فرمانده مرزبانی دریابانی خوزستان از کشف و هدایت محموله سرگردان و شناور سوخت قاچاق در ساحل اروندرود توسط مأموران دریابانی آبادان خبر داد.

 

محموله سرگردان سوخت قاچاق به مقصد نرسید

سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این محموله شناور ۲۰ هزار لیتری که در یک مشک برزنتی نگهداری می‌شد و به سمت آب‌های شمال غرب خلیج فارس در حرکت بود متوقف و به سواحل اروندرود هدایت شد.
وی گفت: قاچاقچیان قصد داشتند این محموله سوخت قاچاق را در زمان جزر رودخانه اروندرود به سمت آب‌های شمال غرب خلیج فارس هدایت و به دلالان سوخت بفروشند، ولی با هوشیاری و ورود مأموران دریابانی در این هدف ناکام ماندند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به اینکه قاچاقچیان سوخت مدت‌ها است از این روش غیرقانونی برای خروج غیرمجاز این سرمایه ملی استفاده می‌کنند افزود: مأموران دریابانی با اشراف اطلاعاتی وبهره‌گیری از سامانه‌های الکترونیکی، از قاچاق سوخت در مناطق ساحلی و آب‌های سرزمینی شمال غرب خلیج فارس جلوگیری می‌کنند.
سردار پاکباز افزود: محموله سوخت پس از تنظیم صورتجلسه، تحویل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران شد.
در سال جاری بیش از ۲.۵ میلیون لیتر سوخت (گازوییل) قاچاق در مناطق ساحلی، آبراهی و  آب‌های شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شده است.
براساس آمار رسمی امسال ۳۰ میلیون لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جنوبی کشور توسط مأموران دریابانی کشف و ضبط شده است.
اختلاف قیمت سوخت یارانه‌ای با فوب خلیج فارس، پرسود بودن این تجارت ناسالم و طولانی بودن نوار ساحلی سبب رونق پدیده قاچاق سوخت شده است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بهره برداری از پایانه بین‌المللی دریایی مسافربری شهید حقگو نوروز امسال

پ اسفند 10 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پایانه بین‌المللی دریایی مسافربری شهید حقگو بوشهر که با استاندارد‌های روز بین‌المللی ساخته شده در طرح گردشگری دریایی نوروز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در نشست هم‌اندیشی برای حل مشکلات […]
بهره برداری از پایانه بین‌المللی دریایی مسافربری شهید حقگو نوروز امسال

همچنین بخوانید: