ششمین نشست هیات اندیشه ورز جامعه دریایی و بندری برگزار شد/ تاکید بر راه‌اندازی بانک تخصصی دریایی و پرهیز از عملگرایی جزیره‌ای ارگان‌های دریایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، مجتبی خوش‌نیت در ابتدای این نشست، گزارشی از تازه‌ترین تحولات در صنعت کشتیرانی و کشتی‌سازی در جهان ارائه کرد. 

دبیر شورای مطالعات و سیاست‌های راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی، با اعلام اینکه ۸۰ درصد تجارت جهانی به لحاظ حجمی، از طریق دریا جابه‌جا می‌شود، افزود: نسل جدید کشتی‌های سایز بزرگ با ظرفیت ۲۵ هزار TEU و آبخور ۱۷ متر، تحولات جدی در حمل ونقل و تجارت دریایی ایجاد خواهند کرد.

وی با اشاره به گرایش خطوط کشتیرانی به سوخت سبز، به کارگیری کشتی‌های تمام الکترونیکی و استفاده از اینترنت اشیا در بنادر و کشتیرانی نسل جدید، تحولات آینده در حوزه دریایی و بندری را تاثیر گذار برشمرد.

در این نشست همچنین سایر اعضا نیز بر موضوعاتی چون تحولات دریای سرخ و اقبال خطوط کشتیرانی بزرگ برای استفاده از این کانال به لحاظ کاهش هزینه و زمان؛ راه‌اندازی مسیر قطب شمال توسط روسیه با آب شدن یخ‌های قطبی؛ لزوم راه‌اندازی بانک تخصصی دریایی با هدف پشتیبانی مالی از ماموریت ها و پروژهای صنعت دریایی و دریانوردی و توسعه ظرفیت‌ فعالیت‌های دریایی و اقتصاد دریاپایه در بنادر جنوبی با ایجاد ظرفیت‌های سکونتگاهی تاکید کردند.

در این نشست همچنین بر کاهش و حذف بروکراسی‌های زائد و مانع و تسهیل لجستیک دریایی؛ ایجاد ارتباطات زنجیره‌ای در بین سازمان‌های مرتبط با دریا و پرهیز از عملگرایی جزیره‌ای؛ بهره‌مندی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری چین و هند ناشی از رقابت‌های پکن و دهلی نو برای حضور در خلیج فارس و بهبود فرایندهای بندری در بنادر بازرگانی کشور تاکید شد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آغاز عملیات ساخت یک فروند لایروب هاپر بارج در مجتمع کاسپین شرکت صدرا

د اسفند 14 , 1402
زمان مطالعه: 1 دقیقه عملیات اجرایی ساخت بارج موتوردار لایروبی 1000 متر مکعبی به سفارش سازمان بنادر و دریانوردی کشور در مجتمع کاسپین شرکت صدرا آغاز گردید.   به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، سعید کیا کجوری صبح امروز یکشنبه در […]

همچنین بخوانید: