انجام ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تردد دریایی طی ۱۰ روز تعطیلات

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، کاپیتان اله‌مراد عفیفی‌پور با بیان اینکه تا صبح روز یکشنبه پنجم فروردین ماه سال ۱۴۰۳، معادل ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تردد مسافری دریایی و گردشگری دریایی در سواحل جنوب و شمال کشور انجام شده است، اظهار داشت: در همین مدت، ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو بین بندر پهل به بندر لافت در جزیره قشم و بنادر چارک و آفتاب به جزیره کیش، جابجا شده است.


وی افزود: همچنین طی مدت مذکور، ۱۴ هزار تردد شناور مسافری صورت گرفته که مسافران متقاضی با سفر دریایی به جزایر کیش، قشم، هرمز، لارک و هنگام، رفته‌اند و هم اکنون این فعالیت‌ها ادامه دارد.


سخنگوی سازمان بنادر و دریانوردی در طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه ایام نوروز ۱۴۰۳ با تاکید بر اینکه از مردم عزیز درخواست می‌کنیم به هشدارهای هواشناسی طی چند روز آینده توجه جدی کنند، گفت: گزارش‌های هواشناسی نشان می‌دهد از روز دوشنبه، ششم فروردین ماه سال جاری تا روز جمعه، دهم فروردین ماه، شرایط نامساعد جوی به ویژه در استان‌های جنوبی حاکم خواهد بود و به همین دلیل امکان تردد دریایی در مبادی و مقاصد سفرهای دریایی و در نقاط گردشگری دریایی و همچنین تردد شناورهای حمل خودرو، امکان پذیر نیست.


عفیفی‌پور ادامه داد: از مردم خواهش می‌کنیم به هشدارها و اطلاعیه‌های صادر شده توجه و از حضور در بنادر مسافری و بنادر حمل خودرو، خودداری کنند.


شماره تماس ۱۵۵۰ جهت اعلام اضطرار دریایی


وی در پایان اعلام کرد: مسافران دریایی می‌توانند از هر کجای استان‌های ساحلی در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی با شماره چهار رقمی ۱۵۵۰ جهت اعلام اضطرار دریایی و بدون نیاز به گرفتن کد پیش شماره به راحتی و به طور مستقیم با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی جهت ارائه گزارش حادثه و درخواست کمک تماس حاصل کنند.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نیروهای امداد و نجات بندر خرمشهر ۷ مسافر نوروزی را به مکان امن منتقل کردند

ی فروردین 5 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سید امین نجفی‌زاده معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، اظهار کرد: شب گذشته یک قایق در رودخانه کارون به دلیل ایجاد نقص فنی در موتور آن، دچار سانحه شد.  وی با تاکید بر […]
نیروهای امداد و نجات بندر خرمشهر ۷ مسافر نوروزی را به مکان امن منتقل کردند

همچنین بخوانید: