تردد خودرویی از بنادر چارک و آفتاب به جزیزه کیش و بالعکس؛ همچنان ممنوع!/ تعطیلی نقاط گردشگری هنگام و غرب جزیره قشم تا اطلاع ثانوی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، کا‌پیتان اله‌مراد عفیفی‌پور در مورد ممنوعیت برخی ترددهای دریایی نوروزی به دلیل شرایط جوی نامساعد، اظهار داشت: با توجه به تداوم شرایط نامساعد جوی در خلیج فارس، تردد خودرویی از بندر چارک و بندر آفتاب به جزیره کیش و بالعکس همچنان ممنوع است.

وی افزود: در مرکز استان هرمزگان در جزیره قشم، نقاط گردشگری هنگام و غرب جزیره قشم، همچنان تعطیل است.

سخنگوی سازمان بنادر و دریانوردی در طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه ایام نوروز ۱۴۰۳  با بیان اینکه تردد به صورت بسیار محدود بین جزیره هرمز و بندر شهید حقانی و جزیره قشم در شرایط خاص انجام می‌شود، گفت: از مردم و مسافران عزیز خواهشمندیم به توصیه همکاران در نقاط گردشگری دریایی، بنادر و هشدارهای هواشناسی توجه کنند تا سفر بی خطر و خاطره‌انگیزی را تجربه کنند.

عفیقی‌پور از تمامی هموطنان که خطه زیبای جنوب کشور را برای سفرهای نوروزی انتخاب کرده‌اند، خواست حتما از مبادی و شناورهای مجاز برای سفرهای دریایی و گردشگری دریایی استفاده کنند و به توصیه و هشدارهای ایمنی صادر شده در این خصوص گوش کنند و تا بهبود شرایط جوی، صبور باشند.

مسیرهای تردد مجاز دریایی در هرمزگان

وی درباره مسیرهای تردد مجاز دریایی در استان هرمزگان، بیان کرد: تردد از بندر شهیدحقانی به بندر شهید ذاکری قشم و بالعکس، از بندر شهیدحقانی بندرعباس به هرمز و بالعکس، از بندر شهید ذاکری قشم به هرمز و بالعکس، از بندر شهید ذاکری قشم به جزیره لارک و بالعکس، از بندر پل به بندر لافت و بالعکس، از بندر شهید حقانی به جزیره بوموسی و بالعکس، از بندر آفتاب به جزیره کیش و بالعکس، از بندر چارک به جزیره کیش و بالعکس، از بندر شیب‌دراز به جزیره هنگام و بالعکس و تردد از بندر کندالو به جزیره هنگام و بالعکس از جمله مسیرهای دریایی مجاز است.

سخنگوی سازمان بنادردر طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ افزود: تردد از بندر شهید باهنر بندرعباس به بندر بهمن قشم و بالعکس، از بندر لنگه به جزیره کیش و بالعکس و همچنین تردد از بندر لنگه به جزیره بوموسی و بالعکس به عنوان مسیرهای پشتیبان در نظر گرفته شده است.

شماره تماس ۱۵۵۰ برای اعلام اضطرار دریایی

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسافران دریایی می‌توانند از هر کجای استان‌های ساحلی در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی با شماره چهار رقمی ۱۵۵۰ جهت اعلام اضطرار دریایی و بدون نیاز به گرفتن کد پیش شماره به راحتی و به طور مستقیم با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی جهت ارائه گزارش حادثه و درخواست کمک تماس حاصل کنند.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هفت خدمه یک فروند لنج باری در آب‌های اطراف جزیره قشم نجات یافتند

پ فروردین 9 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقهقشم – ایرنا – معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به غرق شدن یک فروند لنج باری در حوالی آب‌های قشم گفت: تمام‌هفت خدمه این شناور از خطر غرق شدن نجات یافتند. منبع

همچنین بخوانید: