ابتکارات آبزی پروران برای رفاه ماهیان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

28 مارس 2024
موسسه حیات آبزیان (Aquatic Life Institute ALI [1]) در انتظار مشارکت آبزی‌پروران پیشرو در نظرسنجی است که به بهبود رفاه ماهیان پرورشی کمک می‌کند.


[1]  اتحادیه موجودات آبزی (ALI) که توسط موسسه زندگی آبزیان ایجاد شده است، ائتلافی از سازمان های مدافع حقوق آبزیان است که معتقدند حیوانات آبزی باید زندگی عاری از رنج داشته باشند. این تشکل می‌خواهد که تا حد امکان استانداردهای رفاهی برای آبزیان تعیین گردد و معتقد هستند بهترین راه برای رسیدن به این هدف، ائتلاف است. این گروه ائتلافی از بزرگترین سازمان های حمایت از حیوانات دارند و اولین و جامع ترین راهنما را در مورد معنای رفاه برای موجودات آبزی را ایجاد کرده‌اند.

قزل آلای رنگین کمان از جمله گونه‌های مورد توجه این پروژه است

منبع: Tobias Arhelger، stock.adobe.com

 

مؤسسه حیات آبزیان قصد دارد از طریق اصلاح شرایط صید یا نگهداری ماهیان در زنجیره تأمین غذاهای آبزی، رفاه آبزیان پرورشی برای مصرف انسانی را بهبود بخشد.

 

این گروه به دنبال ابتکارات جدید برای نشان دادن آگاه‌ترین تولیدکنندگان در جهت بهبود رفاه آبزیان در سطح جهانی هستند و می‌گویند که مزایای شرکت در این مطالعه عبارتند از:

  • صدور گواهینامه غذاهای دریایی/تبلیغ خرده فروشی
  • ارائه انحصاری در کنفرانس سالانه حیات آبزیان
  • قرار گرفتن در معرض دید در نمایشگاه تجاری و رسانه‌ها
  • دسترسی به یک شبکه چند بخشی از متخصصان
  • قرار‌گرفتن نام آن‌ها در نشریاتی با مخاطبان وسیع از سیاست گذاران، صنعت و سازمان های غیردولتی به عنوان بهترین آبزی‌پرور

 

هدف ما ارتقای همکاری مابین صنعت، مؤسسات دانشگاهی، سازمان‌های مدافع و انجمن‌های تولیدکننده برای الهام بخشیدن به تحقیقات آینده است که به چالش‌های مهم در پرورش آبزیان می‌پردازند. ALI  در بیانیه‌ای توضیح داد که پایداری و نظارت بر محیط زیست در عملیات آبزی پروری و اطلاعات جمع‌آوری‌شده نه تنها به‌عنوان نمونه‌های پیشران از پیشرفت‌ها در پرورش آبزیان است که می‌توانند در مزارع مختلف تکرار شوند، بلکه راهنمایی‌های ارزشمندی را برای آبزی‌پروران، سیاست‌گذاران و ذینفعان آبزی‌پروری فراهم می‌کنند و آن‌ها را قادر می‌سازند تا به افزایش رفاه و بهره‌وری حیوانات ادامه دهند.

 

ALI  به طور خاص به دنبال اطلاعات در مورد بهترین شیوه‌های صنعت در آبزی پروری جهانی است زیرا این شیوه‌ها به طور مستقیم به رفاه آبزیانی چون سالمون اقیانوس اطلس، قزل‌آلای رنگین کمان، کپور معمولی، کپور علفخوار، تیلاپیای نیل، باس اروپایی، شانک اروپایی، گربه ماهی و میگوی پا سفید اقیانوس آرام مربوط می‌شوند.

 

این سازمان توضیح می‌دهد که آن‌ها می‌خواهند رویه‌هایی را برجسته کنند که نه تنها برای تولیدکنندگان، بلکه برای خود آبزیان نیز مفید است، این رویه‌ها همراه با شاخص‌های رفاهی زیر در حال حاضر برای ارزیابی در مزارع استفاده می‌شوند.

  • استراتژی‌های غنی سازی محیط پرورشی در سطح مزرعه
  • بهینه سازی و نظارت بر کیفیت آب
  • کل فضای مورد نیاز و تراکم ذخیره‌سازی ایده آل
  • تغذیه پایدار و ترکیب غذای آبزیان
  • ابتکارات انسانی در بی‌حس سازی و نحوه برداشت

 

 

 

 

تعداد بازدید: ۰

لینک کوتاه: کپی کن!

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اتحادیه تولید و تجارت آبزیان

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مشکلات حمل و نقل دریایی در مقایسه با حمل و نقل هوایی

چ فروردین 15 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه تین نیوز یکی از مهم ترین مسائل و بخش ها در تجارت بین المللی روش حمل کالا از مبدا تا مقصد است. به طور معمول 3 روش حمل و نقل وجود دارد که شامل حمل زمینی، دریایی و هوایی می باشد، هر یک از این روش […]

همچنین بخوانید: