سهمیه فصل صید ماهی آنچوی کشور پرو اعلام شد؛ امید به بهبود عرضه پودر ماهی در سال 2024

زمان مطالعه: 2 دقیقه

16 آوریل 2024
فصل صید ماهی آنچوی و آنچوی سفید در کشور پرو، که سهم قابل توجهی در تولید پودر ماهی در جهان دارد، با سهمیه صید 2.475 میلیون تنی باز شده است.

اکثر آنچوی‌های صید شده در کشور پرو به منظور تولید روغن و پودر ماهی استفاده می شود که می تواند درصنعت  آبزی پروری استفاده شود.

 

طبق اعلام مقامات کشور پرو بر اساس  سهمیه ثابت تعیین شده توسط IFFO[1]   فصل صید تجاری ماهی آنچوی و آنچوی سفید امروز، 16 آوریل 2024 آغاز شده است.


[1] سازمان بین‌المللی پودر و روغن ماهی (International Fishmeal and Fish Oil)

آغاز فصل صید آنچوی و همچنین سهمیه تعیین شده توسط مقامات IFFO    برای آبزی پروری و صنایع شیلاتی بسیار حائز اهمیت است، زیرا آنچوی یک عنصر کلیدی در تولید پودر ماهی برای آبزیان است که کشور پرو 20 درصد از تولید آن را در سطح جهانی پوشش می‌دهد.

 

دکتر Enrico Bachis  مدیر تحقیقات بازار IFFO در یک بیانیه مطبوعاتی گفت. “دیدگاه صنعت نسبت به این سهمیه مثبت است، که نشان دهنده بازگشت مجدد سهمیه‌های سال گذشته به ترتیب به 1.09 میلیون تن (فصل اول، لغو شده به دلیل پیامدهای پدیده ال نینو) و 1.68 میلیون تن (فصل دوم) است.”

 

بر اساس تجزیه و تحلیل IFFO، 55 درصد از تولید جهانی پودر ماهی را مواد اولیه دریایی تشکیل می دهد، استفاده از مواد خام در طول فوریه 2024 نسبت به مدت مشابه سال قبل، 20 درصد در کشورهای منتخب افزایش یافته است. در عین حال، تولید جهانی پودر ماهی طی دو ماه اول سال 2024 نسبت به مدت مشابه در سال 2023 کاهش داشته است.

 

دکتر Bachis توضیح می‌دهد که: این کسری عمدتاً تحت تأثیر کاهش قابل توجه حدود 80 درصدی در کشور پرو است،

دلیل آن هم مربوط به دومین فصل ماهیگیری در سال 2022 کشور پرو است که در ماه ژانویه 2023 در انتظار ورود قابل توجهی بار صید شده به بندر بودند که محقق نشد. در مقابل ، شروع زودهنگام دومین فصل ماهیگیری در منطقه شمالی-مرکزی پرو در سال 2023 باعث شد تا صید کمتری برای شروع سال 2024 در دسترس باشد.

 

در حالی که روند کلی تولید پودر ماهی در نیمه اول سال 2024 نسبتا منفی بوده است، کشورهایی مانند شیلی، دانمارک و نروژ افزایش تولید را نشان داده‌اند. این در حالی است که شیلی تنها کشوری است که نسبت به ابتدای سال 2023 روند مثبت تولید روغن ماهی را هم ثبت کرده است.

علیرغم ناکامی های اولیه در سال 2024، افزایش تولید در کشورهایی مانند شیلی، دانمارک و نروژ، در کنار روند مثبت شیلی در تولید روغن ماهی، با پیشرفت‌هایی که ممکن است امسال رخ دهد بتوان مقیاس‌ها را متعادل نمود.

 

 

تعداد بازدید: ۱

لینک کوتاه: کپی کن!

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اتحادیه تولید و تجارت آبزیان

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دیدار کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries

س اردیبهشت 4 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه تین نیوز مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی هماهنگی این اداره کل با دستگاه دیپلماسی کشور، امروز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه کنسول هند با 16 خدمه هندی کشتی توقیفی MCS Aries در بندرعباس دیدار و گفت و گو کرد.  به گزارش تین نیوز به […]

همچنین بخوانید: