شناسنامه داركردن مزارع آبزي پروري از ارديبهشت ماه كليد مي خورد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شناسنامه داركردن مزارع آبزي پروري از ارديبهشت ماه كليد مي خورد

با مشاركت تشكل هاي مردمي، شناسنامه داركردن مزارع آبزي پروران از ارديبهشت ماه در سراسر كشور كليد مي خورد.
به گزارش اقتصادسرآمد،رئيس سازمان شيلات ايران به بيان ديدگاه هاي اين سازمان براي تحقق شعار سال پرداخت و در به راديو ايران گفت: تمامي فعاليت هاي كشاورزي، مردمي محسوب مي شود و لازم است مشاركت مردم از محل تصميم سازي خوشه توليد و بازاررساني ديده شود.
سيدحسين حسيني افزود: علاوه بر افزايش توليد، بايد به مولفه هايي چون پايداري، تاب آوري و خوداتكايي با مشاركت مردم توجه شود.
وي ادامه داد: در برنامه داريم كه با مشاركت بهره برداران، همكاران مردمي ترويج( گروه همت) و تشكل هاي مرتبط از ارديبهشت ماه سال جاري، شناسنامه دار كردن مزارع آبزي پروري را آغاز كنيم.
حسيني به جذب سرمايه گذاري در حوزه شيلات و آبزي پروري اشاره كرد و گفت: جذب سرمايه در سال گذشته رقمي معادل 20 هزار ميلياردتومان بود كه 95 درصد آن از آورده مردمي بود.
وي تصريح كرد: اين سرمايه گذاري از 2.2 همت به 11.8 همت در سال 1401 رسيد و در سال گذشته ركورد 20 هزار همتي را پشت سرگذاشت كه اين اعداد نشانگر آن است كه مشاركت مردمي خواهد توانست انقلاب بزرگي در حوزه آبزي پروري داشته باشد.
رئيس سازمان شيلات ايران از تبديل 15 هزار چاه كشاورزي به مزارع آبزي پروري خبر داد و گفت: حدود 500 هزار چاه كشاورزي در كشور وجود دارد و از آنجائي كه مطابق پيش بيني هاي سازمان خواروبار جهاني، آب، كالاي يك بار مصرف نيست در برنامه داريم كه تا پايان سال جاري 15 هزار چاه كشاورزي را به مزارع آبزي پروري تبديل كنيم كه بدين ترتيب، ميزان توليد 100 هزار تن افزايش خواهد يافت.
حسيني تجهيز مزارع آبزي پروري به ادوات مكانيزه به ويژه نانو حباب را از ديگر اقدامات موثر در سال جاري برشمرد و گفت: با افزايش توليد دو برابري آبزيان در اين مزارع ،توليد 50 هزار تن ديگر افزايش خواهد يافت.
وي ادامه داد: ايجاد بازارگاه هاي تخصصي در حوزه آبزيان و عرضه مستقيم از مزرعه تا سفره، تنوع گونه اي و عرضه فراورده هاي جديد آبزيان از ديگر مواردي است كه براي افزايش گرم پروتيئن سفره هاي مردم موثر است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اقتصاد سرآمد

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش 3902واحدی شاخص کل بورس

د فروردین 20 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه گروه بازارسرمایه – الیاس شیدایی گماسایی – پس از کاهش نزدیک به 20هزار واحدی شاخص کل بورس که ناشی از پنیک بازار سرمایه در اولین روز هفته جاری بود. شاخص کل بورس دومین روز را با حمایت حقوقی‌ها شروع کرد این حمایت سبب شد که اندکی […]

همچنین بخوانید: