عذرخواهی سازمان بنادر  بابت اختلاس در بندر امام

زمان مطالعه: 4 دقیقه

عذرخواهی سازمان بنادر  بابت اختلاس در بندر امام

از مردم عزیز بابت بروز این اتفاق عذرخواهی کرده و تلاش می‌کنیم مبلغ را برگردانیم
​​​​​​​گروه ترانزیت – امید اسماعیلی – بررسی اقدامات و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه سفرهای نوروزی موضوع نشست خبری بود که روز دوشنبه ۲۰ فروردین ماه با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه های مختلف در طبقه 14 ساختمان و ستاد وزارت راه و شهرسازی برگزار شد. یکی از مواردی که در جریان برگزاری این نشست خبری سوژه شده و مورد پرسش خبرنگاران قرار گرفت، موضوع اختلاس آرش اشتری، کارشناس مالی اداره بندر امام خمینی در روزهای پایانی سال 1402 بود که به تازگی از سوی مسولان این مجتمع بندری اطلاع رسانی شده است روزنامه دریایی سرآمد نیز روز گذشته دوشنبه بیستم فروردین ماه با عنوان «متهم  اختلاس دو میلیون دلاری بندر امام به کانادا گریخت» منتشر شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی در این نشست خبری در بخشی از سخنان خود و در پاسخ به پرسش خبرنگاران با عذرخواهی از مردم بابت اختلاس انجام شده در مجتمع بندری امام گفت: ردیابی متهم در دستور کار قرار گرفته و به طور قطع مبلغ خارج شده از کشور به بیت‌المال باز می‌گردد.
وی افزود: همه توان ما با حمایت بسیار خوب دستگاه نظارتی و قوه قضاییه این است که مبلغ یاد شده به بیت‌المال بازگردد.

«آرش اشتری» شیادانه ۱۰۸ میلیارد تومان را از کشور خارج کرد
وی بیان داشت: متخلف فردی به نام «آرش اشتری» کارشناس مسوول مالی یکی از ادارات مالی بنادر تابع بود که شیادانه ۱۰۸ میلیارد تومان را از کشور خارج کرد.

وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و دادستانی در حال ردیابی فرد مذکور هستند 
صفایی خاطرنشان کرد: چند روز بعد این اختلاس توسط مسوولان حراست کشف شد و اکنون وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و دادستانی در حال ردیابی فرد مذکور هستند و برخورد قاطع با متخلف انجام خواهد شد.
پیش تر نیز ابوطالب گرایلو، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در این باره گفته بود: در اجرای سیاست‌های دولت مردمی مبنی بر پیشگیری، نظارت و مقابله با فساد و با تلاش و اقدام به موقع اداره حراست مجتمع بندری امام خمینی(ره)، اختلاس یکی از کارکنان امور مالی این مجتمع بندری کشف و فرد خاطی مورد شناسایی قرار گرفت.
وی در این خصوص افزوده است: در اوایل فروردین ماه امسال واحدهای ذی‌ربط اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان متوجه سواستفاده یکی از کارکنان امور مالی مجتمع بندری امام خمینی(ره) مبنی بر برداشت مبالغی از حساب سازمانی شده و بلافاصله با هماهنگی و اقدام به موقع مقام قضایی، تمامی اشخاص و افرادی که از طریق این فرد به حساب آنها مبالغی واریز شده بود، مورد شناسایی و حساب آنها مسدود شده و مبالغ بازگردانده خواهد شد.
گرایلو ادامه داد: در جریان این برداشت غیرقانونی که در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شده هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های نظارتی و امنیتی استان برای دستگیری و بازگرداندن فرد متخلف که به خارج از کشور گریخته، همچنان ادامه دارد. 

 تا احقاق تمامی حقوق بیت المال، ‌پیگیری پرونده ادامه دارد
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان اظهار کرد: تا احقاق تمامی حقوق بیت المال، ‌ پیگیری پرونده ادامه داشته و برخورد لازم با افراد خاطی احتمالی در دستور کار قرار گرفته است.

بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سفر تردد دریایی در تعطیلات نوروزی
 صفایی در بخش دیگری از سخنانش در این نشست خبری با اشاره به جزییات سفرای دریایی کشورمان طی تعطیلات نوروزی اظهار کرد: ستاد هماهنگی و تسهیل سفرهای دریایی، با حضور ۲۵ دستگاه فعال در حوزه دریا، از مهرماه سال گذشته تشکیل شد.
وی با اشاره به در اختیار نبودن نحوه و شرایط خدمات دهی پایدار به مردم در سفرهای دریایی، ناشی از وضعیت جوی و ناپایداری آب و هوایی، تاکید کرد: در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سفر تردد دریایی صورت گرفت که به نسبت به سال گذشته در این، تفاوت چندانی نداشته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تفکیک آمار سفرهای دریایی از گردشگری دریایی در ایام نوروز امسال، خاطر نشان کرد: در بخش مسافرت‌های دریایی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سفر انجام گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶ درصد رشد داشته است.
صفایی افزود: در حوزه گردشگری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سفر تردد دریایی انجام گرفت که نسبت به سال گذشته، ۷ درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه در حوزه دریا، مردم از سرزمین‌های اصلی در استان‌های هرمزگان، بوشهر و خوزستان در جنوب کشور، برای تردد در نوار ساحلی بهره بردند، افزود: گردشگران دریایی در این ایام، به جزایر کیش، قشم، هنگام، لارک و بوموسی تردد کردند.صفایی گفت: در شمال کشور نیز مردم از بنادر و سواحل گردشگری در مازندران، گیلان و گلستان استفاده کردند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احیای خلیج گرگان، تاکید کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۳، با انجام لایروبی و احیای بندر ترکمن، گردشگران زیادی از چشم‌انداز‌های دریایی و ساحلی استان گلستان دیدن کردند.
صفایی اظهار کرد: با آماده به کاری مراکز امداد و نجات دریایی، ویژه سفرها و ترددهای دریایی در تعطیلات نوروز، در این ایام ۳۴ پیام سانحه دریایی به مراکز امدادرسانی دریایی مخابره شد که با واکنش سریع تیم‌های جستجو و نجات دریایی سازمان‌ بنادر، هیچ حادثه منجر به فوتی نداشته‌ایم.
وی ایمنی و تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ را مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر ۶ هزار نفر از دست‌اندرکاران و خدمت‌گزاران ستاد تسهیل سفرهای دریایی عنوان کرد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اقتصاد سرآمد

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توسعه دریا محور   زیر ذره بین  کمیسیون  انجمن‌های علمی ایران

س فروردین 21 , 1403
زمان مطالعه: 4 دقیقه آیا زمینه‌های همفکری انجمن‌ها با دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات شکل می‌گیرد؟​​​​​​​گروه دریامحور – سعید بهبد – کمیسیون انجمن‌های علمی ایران وزارت علوم تحقیقات فناوری به منظور ضرورت وحدت و هم افزایی در حوزه حکمرانی دریا با هدف ایجاد زمینه‌های همفکری انجمن‌ها با دستگاه های اجرایی […]

همچنین بخوانید: