خروج ۹۶ درصدی کالاهای متروکه سنواتی از بنادر استان بوشهر ​/ تداوم روند شتابان ترخیص کالا از بنادر بوشهر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی نسب در بازدید اسحاق شهبازی، مدیرکل بازرسی استان از انبارهای بندر بوشهر اظهار کرد: با توجه به تاکیدهای انجام شده و نظارت مستمر دستگاه‌های نظارتی در پایان هر هفته فهرست کالاهای متروکه به اداره کل گمرک و سپس از اطریق این اداره به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام می شود.

وی بیان کرد: در این ارتباط با هماهنگی بین دستگاهی بخش عمده‌ای از کالاهای متروکه سنواتی از انبار بنادر استان بوشهر خارج شده و اکنون مانده این کالاها در بنادر استان تنها چهار درصد است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده این میزان کالای متروکه سنواتی باقیمانده نیز در اسرع وقت تعیین وضعیت خواهد شد.

شکیبی نسب ادامه داد: بنادر استان بوشهر از محدود بنادر کشور هستند که کالاهای سنواتی مربوط به سال های گذشته تعیین تکلیف و از بنادر استان خارج سازی شدند.

وی افزود: روند کنونی ترخیص کالا در بنادر استان با شدت ادامه می یابد تا در هیچکدام از انبارهای بنادر استان شاهد کالای سنواتی نباشیم.

شکیبی اظهار کرد: با تداوم این فرایند فضای بیشتری از انبارها آزاد و در اختیار متقاضیان استفاده از انبارها و فضاهای روباز بنادر استان قرار می گیرد.

مدیرکل بازرسی استان بوشهر نیز گفت: بر حسب تاکید ویژه رئیس قوه قضاییه بازدید ادواری از بنادر و انبارهای استان به صورت منظم انجام می شود.

اسحاق شهبازی افزود: در این زمینه تلاش می شود تا با ایجاد تعامل بین دستگاهی و استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه ها روند پرشتاب ترخیص کالا در بنادر استان با جدیت تداوم پیدا کند.

وی بیان کرد: در این زمینه از تعامل مناسب دستگاه های مرتبط و بویژه مدیرکل بنادر و دریانوردی و همچنین ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک بوشهر قدردانی می‌شود.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بیش از 1.5 میلیون تن کالای عمومی در بندر شهید رجایی جا به‌ جا شد

س فروردین 21 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه تین نیوز معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : بیش از یک میلیون و 500 هزار تن کالای عمومی سال گذشته (1402) در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد. به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره […]

همچنین بخوانید: