اعلام آمادگی بندر چابهار برای جذب سرمایه‌گذاری کشورهای CIS و جنوب شرق آسیا/ تشریح محورهای 3 گانه تفاهم نامه همکاری با ازبکستان

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: فضای سرمایه گذاری برای کشورهای علاقمند به سرمایه گذاری در بندر چابهار به بهترین شکل فراهم است.

بهروز آقایی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تمایل بندر چابهار در رابطه با سرمایه گذاری کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای، اظهار داشت: بندر چابهار نقش موثری در تسهیل حمل و نقل بین کشورهای منطقه دارد و امکانات و ظرفیت های بندر چابهار به گونه ای است که می تواند سرمایه گذاران را ترغیب به سرمایه گذاری کند. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تفاهم نامه همکاری با ازبکستان که هیات اقتصادی و تجاری آن چند هفته پیش به ایران آمدند، در سه محور طراحی شد، گفت: محورهای سه گانه این همکاری، شامل سرمایه گذاری بلندمدت ازبکستان در فازهای توسعه ای بندر چابهار، بهره برداری از زیرساخت های بندر شهیدبهشتی چابهار برای ترانزیت و تجارت بازرگانان ازبکستانی و نیز پیوستن کشور ازبکستان به تفاهم نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: اراده سیاسی ایران و ازبکستان بر همکاری تنگاتنگ اقتصادی است تا شاهد بهبود وضعیت معیشتی مردم باشیم و در این راستا هیات بلندپایه ازبکستان از بندر چابهار بازدید کرد و پس از بازدید از بندر چابهار و زیرساخت های عظیم آن، فرصت های همکاری های مشترک تشریح و بررسی شد.

آقایی افزود: در ماه آینده در خصوص این تفاهم نامه بررسی لازم با حضور وزرای دو کشور در تهران صورت می گیرد و به نتایج مثبتی در این راستا دست خواهیم یافت.

 

حفظ استقلال اقتصادی بندر چابهار در دستورکار

وی در رابطه با حضور سایر کشورها در بندر چابهار، بیان کرد: یکی از اهداف در بندر چابهار این است که استقلال اقتصادی این بندر را حفظ کنیم و همانگونه که هند تمایل بسیار زیادی به سرمایه گذاری در بندر چابهار دارد و تجهیزاتی را در بندر چابهار مستقر کرده، این فضا برای سایر کشورها فراهم است. 

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه علاقمند به سرمایه گذاری و حضور کشورهای حوزه CIS، کشورهای جنوب شرق آسیا و نیز کشور افغانستان در بندر چابهار هستیم، اظهارداشت: تمایل داریم کشورهای مختلف در زیرساخت های ایجاد شده و فازهای توسعه ای بندر چابهار سرمایه گذاری کنند و در این میان تمام تلاش خود را برای همکاری و مشارکت هرچه بیشتر و بهتر به کار خواهیم بست.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۷۶۳ کشتی در سال ۲۰۲۱ اوراق شد

د بهمن 18 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از مؤسسه NGO Shipbreaking تعداد کشتی‎هایی که در سال ۲۰۲۱ به یارد‌های اوراق اعزام شدند بیشتر شامل تانکرها، کشتی‌های فله‌بر، کشتی‌های مسافری و فراساحل بودند که در میان آن‌ها فقط چهار کشتی کوچک کانتینری به چشم می‌خورد. این گزارش حاکی است […]

همچنین بخوانید: