موانع اجرای دستورالعمل ساماندهی تردد دریایی شناورها در خوزستان باید رفع شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان بر اجرای کامل دستورالعمل ساماندهی شناورها و انضباط بخشی به ترددهای دریایی خوزستان تاکید کرد و گفت: عملیاتی شدن این دستورالعمل با موانع زیادی روبرو است که باید با همکاری بین بخشی نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی در نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان، اظهارداشت: باید توجه داشت که وجود شناورهای فاقد هویت از جمله موانع جدی در اجرای دستورالعمل ساماندهی شناورها در استان محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه برابر با مصوبه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان اداره کل شیلات بررسی صدور مجوزهای جدید صید را در دستور کار قرار داده است، گفت: این اداره کل با انجام برنامه‌ریزی‌های کاربردی در ساماندهی شناورهای فاقد هویت همکاری خواهد کرد.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: در این استان، 275 لنج باری چوبی و فلزی، 448 لنج صیادی چوبی و فلزی، یک هزار و 112 قایق صیادی، 22 قایق غیر صیادی شناورهای ثبت شده وجود دارد.

 

وی گفت: مقرر شده تمامی دستگاه هایی اجرایی نسبت به انجام فرآیند قانونی صدور مجوز بهره برداری تاسیسات (در محدوده سواحل دریا) از سازمان بنادر و دریانوردی اقدام کنند.

 

آقایی با تاکید بر تعیین تکلیف بهره برداری از اسکله های گردشگری خرمشهر بیان داشت: باتوجه به اینکه تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) در حال انجام است، مقرر شده تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نسبت به هماهنگی و همکاری با مشاور مربوطه اقدام کنند.

 

وی به موضوع ضرورت به‌روزرسانی دستورالعمل تعیین ظرفیت جایگاه‌های عرضه سوخت ساحلی اشاره کرد و گفت: در این رابطه، ضرورت دارد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان ضمن به‌روز رسانی این دستورالعمل فهرست تعداد مراکز توزیع استان بر اساس متقاضیان جدید را به کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان ارائه کند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اولین گردهمایی تخصصی پدافند غیر عامل و مدیریت بحران بنادر کشور ۱۲ تیر برگزار می شود

چ تیر 8 , 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و‌ پدافند غیرعامل سازمان‌بنادر و دریانوردی از برگزاری اولین گردهمایی و نشست تخصصی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بنادر کشور در روزهای ۱۲ و ۱۳ تیرماه در تهران خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و‌دریانوردی،  […]
عبدالله جعفری ،مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و‌ پدافند غیرعامل، سازمان‌بنادر و دریانوردی،گردهمایی و نشست تخصصی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بنادر کشور

همچنین بخوانید: