نجات جان 21 ​سرنشین کشتی خارجی در آب‌های جاسک

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اسماعیل مکی‌زاده در این باره توضیح داد: یک فروند کشتی تانکر حامل فرآورده نفتی در حوالی ساعت 6:30 بامداد در حدود ۳۲ مایلی جنوب شرقی جاسک با یک‌هزارو 200 تن محموله قیر اعلام اضطرار کرد.

 وی ادامه داد: با اعلام خبر وضعیت اضطرار از سوی این شناور خارجی با تعداد ۲۱ سرنشین شامل ۲۰ نفر با ملیت هندی و یک نفر با تابعیت سریلانکایی که از مبدا خورفکان کشور امارات به مقصد آب‌های ایران درحال حرکت بود، بلافاصله مرکز هماهنگی جست‌وجو ‌و نجات دریایی هرمزگان MRCC ) ) با اعزام شناور ناجی 10 از بندر جاسک به محل اقدام کرد.  

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این کشتی تانکر در آب‌های جنوبی کشور به‌دلیل آبگرفتگی و کج شدگی به سمت چپ شناورport side list)  ) اعلام اضطرار کرده بود و فرمانده شناور پس از ناتوانی در حفظ تعادل کشتی دستور ترک تمامی سرنشینان این شناور را داده بود.

 مکی‌زاده با بیان اینکه شناور ناجی ۱۰ سرنشینان شناور را در کم‌ترین زمان ممکن از مخاطره و احتمال غرق شدگی نجات داد، خاطرنشان کرد: در عملیات نجات دریایی این شناور، تمامی 21 خدمه این کشتی خارجی حادثه دیده در سلامت کامل به سر می برند.

وی اضافه کرد: درحال حاضر سرنشینان این شناور در صحت و سلامت در حال انتقال به بندر جاسک هستند و هماهنگی لازم نیز با شرکت کشتیرانی برای نجات کشتی در حال انجام است.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

واردات میگوی چین: قیمت ها کاهش یافت

چ فروردین 29 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه 11 آوریل 2024 در دو ماه اول سال 2024 اگرچه مقدار و ارزش کل واردات میگوی چین نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته اما میانگین قیمتی همچنان رو به کاهش است. بر اساس اطلاعات اداره کل گمرک چین، این کشور در دو ماهه نخست […]

همچنین بخوانید: