بوشهر در۱۴۲۰ الگوی سرزمین ساحلی حوزه خلیج فارس می شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بوشهر در۱۴۲۰ الگوی سرزمین ساحلی حوزه  خلیج فارس می شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: براساس طراحی انجام شده در ده سال گذشته در استان بوشهر این استان در۱۴۲۰به عنوان الگوی سرزمین ساحلی حوزه خلیج فارس معرفی می شود.
 به گزارش اقتصادسرآمد، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در اولین نشست تخصصی معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های سراسر کشور در بوشهر افزود: براساس ظرفیت های هیدروکربنی و اتمی استان بوشهر بعنوان پایتخت انرژی ایران و سومین استان کشور درتولید ناخالص ملی این مهم دورتر دسترس نیست و باطراحی صورت گرفته در دهه اخیر محقق می شود.
وی اضافه کرد: دوحوزه مهم و استراتژیک شیلات و نخیلات، ۹۳۶کیلومتر مرزدریایی استراتژیک، ۷۰۷کیلومتر سواحل بکر وزیبا، تولید۸۳درصدگازایران و ۸درصدگازدنیا، بارگیری ۹۵درصدنفت کشور، طراحی وایجاد ۳نیروگاه اتمی و تنها استانی که در کشور دارای سند اقتصاد دانش بنیان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور است از ویژگی های منحصر بفرد استان بوشهر است.
وی با اشاره به شعار سال گفت: جهش تولید تنها با مشارکت مردم امکان پذیراست و دراین راستا نظام اقتصادی بر مولفه مردم باید طراحی شود زیرا مولفه اصلی قدرت مردم هستند.
وی بابیان اینکه علاوه بر اقتصاد، مردم مولفه قدرت در حوزه فرهنگ و سیاست هم هستند، افزود: در حوزه عمرانی هم دولت باید زیرساخت ها را فراهم کند تا زمینه سرمایه گذاری مردم فراهم شود و دولت در این خصوص نظارت داشته باشد و معضل مهم عمرانی استان های کشور ، نبود اعتبارات دولتی است و مسئولان باید تلاش کنند، بجای بخش دولتی مردم بتوانند در حوزه های عمرانی سرمایه گذاری نمایند و این کار خیلی از پروژه های گذشته را به سامان می‌رساند.
وی نقش بانک ها را در موضوع اقتصادی و عمرانی بسیار مهم و اساسی ذکرنمود و گفت: بانک ها بهتر است شریک مسلط تامین کننده نقدینگی برای تحول درعرصه اقتصادی و عمرانی باشند نه اینکه بدنبال بنگاه داری باشند و به تولیدکننده‌ها تسهیلات واقعی بدهند.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اقتصاد سرآمد

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توسعه اقتصاد دریامحور باعث جهش تولید و اشتغال آفرینی می شود

ش اردیبهشت 1 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه تین نیوز دبیر هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران پسکرانه بنادر را حلقه مفقوده جهش تولید در کشور توصیف کرد و گفت: توسعه اقتصاد دریامحور منجر به جهش تولید و حل مشکل بیکاری در کشور خواهد شد.   به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، […]

همچنین بخوانید: