خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries در سلامت کامل هستند




تین نیوز


سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح آخرین وضعیت خدمه کشتی کانتینری توقیف شده MCS Aries، اعلام کرد: ۲۴ خدمه کشتی مذکور در صحت و سلامت کامل به سر می برند و هیچ گونه نگرانی درباره سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی این افراد وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «علی اکبر مرزبان» در مورد آخرین وضعیت خدمه کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور پرتغال که ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ توقیف شد، اظهار داشت: برخلاف ادعای رسانه های بیگانه و معاند از جمله رسانه های تحت حمایت رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی مبنی بر گروگان گیری خدمه کشتی مذکور که قویاً تکذیب می شود، همه ۲۴ خدمه کشتی مذکور در سلامت کامل به سر می برند و جای هیچ گونه نگرانی در خصوص سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی این افراد وجود ندارد.

یک خدمه خانم به هند بازگشت

وی افزود: در ابتدای امر ۲۵ خدمه کشتی MCS Aries با تابعیت کشورهای هند، پاکستان، فیلیپین، یک نفر روسیه و یک نفر استونی در کشتی وجود داشت که بلافاصله با هماهنگی دیپلماتیک، یکی از این خدمه هندی که خانم بود و فعالیت کارورزی داشت از سایر خدمه جدا شد و به میهن خود بازگشت.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بلافاصله پس از توقیف کشتی مذکور و ابراز نگرانی سفارتخانه های خدمه روی کشتی، تماس های لازم از سوی دولت های متبوع با دستگاه وزارت امور خارجه ایران انجام شد و با هماهنگی سازمان بنادر و دریانوردی مکاتبات لازم انجام تا فعالیت ها دنبال شود.

هیچ گونه تهدیدی برای خدمه کشتی توقیفی وجود ندارد

مرزبان با اشاره به اینکه طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه هیچ گونه تهدیدی برای خدمه کشتی توقیف شده وجود نداشته و ندارد، تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از دولت های عضو کنوانسیون کار دریایی (MLC ۲۰۰۶) و بر اساس اصول حقوق بشری و رویکرد انسانی و دینی خود، همه تمهیدات لازم را برای حفظ سلامت، بهداشت، رفاه و ایمنی جان خدمه کشتی مربوطه اندیشیده است و جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد و همه خدمه آزادانه در کشتی حضور دارند و از تمامی حقوق لازم برخوردار هستند.

برقراری تماس تلفنی، اینترنتی و ملاقات با خدمه کشتی

وی با تاکید بر اینکه صرفاً کشتی MCS Aries توقیف شده و خدمه کشتی توقیف نشده اند، عنوان کرد: این خدمه آزادانه روی کشتی حضور دارند و به امکانات اینترنتی و تلفنی برای برقراری ارتباط با خانواده های خود برخوردار هستند و همه مراتب به سفارتخانه های متبوع اطلاع داده شده است و در عین حال با هماهنگی انجام شده، سفرا و نمایندگان سفارتخانه های این اتباع دیدار کرده اند و در هر زمان دیگری امکان دیدار مجدد وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در این زمینه نیست.

امکان بازگشت به میهن مازاد حداقل خدمه کشتی

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به نماینده مالک و دولت تحت پرچم کشتی اعلام کرده است که با رعایت شرایط ایمنی امکان بازگشت به میهن مازاد حداقل خدمه روی کشتی وجود دارد، اظهار داشت: از نماینده مذکور درخواست شده در صورت تمایل، درخواست رسمی خود را ارائه کنند و پس از آن اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.

مرزبان با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت امور خارجه به خانواده و دولت کشورهای متبوع خدمه کشتی، اطمینان داد که جای هیچ گونه نگرانی در خصوص تامین امنیت، سلامت و ایمنی خدمه وجود ندارد.

این مقام مسوول سازمان بنادر و دریانوردی در پایان خاطرنشان کرد: مسیر ارتباطی از سوی انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران نیز دنبال و مراتب منعکس شده و در حال حاضر فضای بسیار آرامی در کشتی حاکم است و خدمه در سلامت کامل به سر می برند و تا زمانی که تصمیم گیری نهایی انجام شود، شرایط مساعد برای همه خدمه روی کشتی فراهم خواهد بود.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از تین‌نیوز

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توافق ایران و عراق برای انتقال مسافران از طریق اروند رود

س اردیبهشت 11 , 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقهتهران – ایرنا – وزارت حمل و نقل عراق از توافق اولیه با جمهوری اسلامی ایران برای انتقال مسافران از طریق اروند رود خبر داد. منبع

همچنین بخوانید: