شرکت‌های برتر کانتینری در ۴ ماه اول ۲۰۲۴

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت‌های برتر کانتینری در ۴ ماه اول ۲۰۲۴

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از آخرین گزارش منتشره از سوی آلفا لاینر؛ در پایان آوریل ۲۰۲۴ میلادی شرکت MSC توسط ۸۱۳ کشتی ملکی و اجاره‌ای توانست ۵.۸۲۴.۹۸۴ TEU  کانتینر جابه‌جا کند، این خط کشتیرانی ۱۰۵ کشتی بزرگ و کوچک در دست سفارش دارد.  

خط کشتیرانی MSC تعداد ۵۲۰ کشتی ملکی و ۲۹۳ کشتی اجاره‌ای در اختیار دارد؛ ۵۰ درصد کشتی‌های این شرکت اجاره‌ای است.

خط کشتیرانی مرسک در رتبه دوم جدول توانست با ۶۹۹ کشتی ۴.۲۶۲.۴۹۲ TEU کانتینر جابه‌جا کند، این شرکت در حال حاضر ۳۳۹ کشتی ملکی، ۳۷۳ کشتی اجاره‌ای و ۲۹ کشتی در دست ساخت دارد که ۹ درصد ناوگان شرکت است.  

در رتبه سوم کشتیرانی CMA CGM فرانسه با ۶۳۳ فروند کشتی توانست  ۳.۶۷۹.۷۹۲ TEU کانتینر را جابه‌جا کند. این شرکت ۲۶۰ کشتی ملکی، ۳۷۳ کشتی اجاره‌ای و ۹۲ کشتی در دست ساخت دارد.

رتبه چهارم این رده‌بندی را کاسکو در اختیار دارد که ۳.۱۵۶.۴۲۹ TEU کانتینر حمل کرد. این شرکت ۱۸۹ کشتی ملکی، ۳۰۳ کشتی اجاره‌ای و ۴۰ فروند کشتی در دست ساخت دارد.  

کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان با ۲۸۱ کشتی توانست ۲.۰۶۰.۹۲۶ TEU کانتینر جابه‌جا کند. این خط کشتیرانی آلمانی  ۱۲۴ کشتی ملکی، ۱۵۷ کشتی اجاره‌ای و ۱۰ فروند کشتی در دست ساخت دارد که در رتبه پنجم جای گرفته است.  

ائتلاف وان در رتبه ۶ این جایگاه با ۲۳۵ فروند کشتی توانست در پایان آوریل ۱.۸۶۴.۲۹۱ TEU کانتینر را جابه‌جا کند که ۹۲ کشتی این ائتلاف ملکی و ۱۴۳ فروند اجاره‌ای است. این ائتلاف ۳۹ کشتی در دست ساخت دارد.  

ایورگرین در جایگاه هفتم با ۲۱۹ کشتی ۱.۶۷۸.۱۴۹TEU کانتینر جابه‌جا کند، که ۱۳۰ کشتی آن ملکی و ۸۷ فروند اجاره‌ای است.  این شرکت همچنین ۶۷ فروند کشتی در دست ساخت دارد.

آخرین کشتی که در ردیف ۱۰۰ جدول رتبه بندی قرار دارد شرکت TARROS با چهار فروند کشتی توانسته ۶.۲۹۳ TEU کانتینر جابه‌جا کند.

شایان ذکر است فرانسه در چهار ماه اول ۲۰۲۴ میلادی با ۱۲.۵ درصد، کاسکو ۱۰.۷ درصد، هاپاگ لوید ۷ درصد، وان ۶.۳ درصد و ایورگرین ۵.۷ درصد رشد نشان دادند.  

شایان ذکر است تا پایان آوریل ۲۰۲۴ میلادی، ۶.۹۳۰ کشتی کانتینری متعلق به ۱۰۰ شرکت کانتینری فعال بودند.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دریانوردان ناوگان گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پای کار ایران(+فیلم)

ش اردیبهشت 15 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مانا است و استفاده از مطالب با دکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید“ایران سامانه” بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

همچنین بخوانید: