هشدار غول کشتیرانی جهان درباره دریای سرخ

زمان مطالعه: 1 دقیقه

هشدار غول کشتیرانی جهان درباره دریای سرخ

 

به گزارش مانا، شرکت کشتیرانی مرسک هشدار داد در بحبوحه عدم نشانه‌ای از کاهش تنش‌ها در دریای سرخ و کانال سوئز، اختلالات کشتیرانی در این منطقه، ممکن است در سال ۲۰۲۵ میلادی هم ادامه یابد.

 «ونسان کلرک»، مدیرعامل مرسک به روزنامه فایننشیال تایمز گفت: می‌توانیم ببینیم که وضعیت در دریای سرخ موقتی نخواهد بود، بلکه حداقل در نیمه دوم سال ادامه خواهد داشت. ما خیلی خوشبین نیستیم که به این زودی بتوانیم از کانال سوئز عبور کنیم.

 نیرو‌های مسلح یمن در همبستگی با مردم فلسطین در جنگ غزه، از اواسط نوامبر، کشتی‌های مرتبط با شرکت‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی را هدف حمله قرار داده اند.

 تحولات مذکور، تجارت جهانی را در این مسیر که حدود ۱۵ درصد از ترافیک کشتیرانی جهان را تشکیل می‌دهد، با تغییراتی روبه‌رو کرده و شرکت‌ها را مجبور به حرکت از سمت جنوب آفریقا کرده و باعث شده سفر‌های طولانی‌تر و گرانتری داشته باشند.

 

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امدادرسانی به خدمه یک شناور در خلیج‌فارس

ی اردیبهشت 16 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه   به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، احسان گلستانی با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی در خلیج‌فارس شبانه‌روزی است به امدادرسانی توسط شناور ناجی در بندر عسلویه اشاره و اظهار کرد: پیرو اعلام اضطرار شناور “سان دک” به مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی عسلویه مبنی بر […]
امدادرسانی به خدمه یک شناور در خلیج‌فارس

همچنین بخوانید: