افغانستان از بندر چابهار بهره‌برداری ترانزیتی می‌کند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

افغانستان از بندر چابهار  بهره‌برداری ترانزیتی  می‌کند

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان افغانستان، بندر چابهار را یکی از بنادر مهم تجاری برای انتقال کالاهای صادراتی و وارداتی این کشور و یک مسیر امن و ارزان برای ترانزیت و صادرات کالاهای خود می‌دانند.
به گزارش اقتصادسرآمد، قاسم عسگری‌نسب با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به محصور‌بودن کشور افغانستان در خشکی، بندر چابهار می‌تواند با پتانسیل اتصال به آب‌های آزاد و اقیانوس هند، کالاها و محصولات افغانستان را به دنیا صادر کند.
وی افزود: مسئولان کنونی افغانستان، بندر چابهار را یکی از بنادر مهم تجاری برای انتقال کالاهای صادراتی و وارداتی این کشور، یک مسیر امن و ارزان و یک کریدور پایدار برای ترانزیت و صادرات کالاهای خود می‌دانند.
به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان‌و‌بلوچستان، ایران و افغانستان در اسفند‌ سال ۱۴۰۲، در موضوع سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری «شرکت ستارگان خراسان مهاجر» از افغانستان، جهت ساخت یک برج 25‌ طبقه مسکونی، تجاری و هتلینگ در منطقه آزاد چابهار با عنوان «فاخر»‌ با همکاری منطقه آزد چابهار به تفاهم رسیدند. مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان‌و‌بلوچستان خاطر‌نشان کرد: هیئت تجاری و اقتصادی افغانستان، در سفر سال گذشته به چابهار به‌منظور اعلام سرمایه‌گذاری در ساخت برج فاخر، هیچ برنامه و پیشنهاد خاصی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت و محوطه‌های پس‌کرانه بندر شهید بهشتی ارائه نکرده بودند‌.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اقتصاد سرآمد

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تقدير سازمان شيلات از پژوهشگر جوان توليد كننده زالوي طبي

س اردیبهشت 18 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه مليكا سودي، پژوهشگر توليد زالوي طبي توسط سازمان شيلات ايران مورد تقدير قرار گرفت.به گزارش اقتصادسرآمد،  كانون پرورش فكري كودكان در روزهاي ۱۶ و ۱۷ ارديبهشت ماه سال جاري شاهد برپايي دومين نمايشگاه كشوري دستاوردهاي پژوهشي دانش آموزان سمپاد است. سيدقباد مكرمي مديركل دفتر آبزيان آب شيرين […]

همچنین بخوانید: