تسریع در نوآوری اقتصاد دریایی اروپا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هاب جدیدی که برای تسریع نوآوری در سراسر اقتصاد آبی (blue economy) اتحادیه اروپا طراحی شده است، بالاخره این هفته راه اندازی شد.

مزرعه ماهی باس و ماهی در کرواسی |آبزی پروری نقشی کلیدی در اقتصاد آبی دارد | منبع: Cromaris

این هاب Mission Oceans Helix نام دارد و در زمانی که اقتصاد آبی با سرعت در حال پیشرفت است، راه اندازی می‌شود.

ارزش افزوده ناخالص، اقتصاد آبی اتحادیه اروپا در سال 2020 برابر با 129.1 میلیارد یورو بود که 1.1 درصد از اقتصاد بلوکی[1] را به خود اختصاص داد. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2032 مصرف ماهی در جهان 14 درصد افزایش یابد و تا 182 میلیون تن برسد.


[1] «اقتصاد نواری» یا «اقتصاد بلوکی»: تحت این سیستم، اقتصاد ملی به طور کلی در جهت منافع کشور‌هایی که توافق‌نامه منعقد کرده‌اند حرکت می‌کند. توافق بین کشورها در یک منطقه، باعث می‌شود که مشکلات تجارت بین کشورهای عضو کاهش یافته یا حذف ‌شود و سیاست‌های اقتصادی مشترک اتخاذ ‌گردد.

هدف Mission Oceans Helix حمایت از رشد اقتصادی پایدار با تسریع نوآوری در این بخش و در عین حال بهبود سلامت و دوام آب‌ها و اقیانوس‌هایمان است.

 

برای دستیابی به این هدف بزرگ، اعضای helix به یک شبکه جهانی از کارشناسان، فرصت‌های مالی بین‌المللی و فرصت همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته، دسترسی خواهند داشت.

 

Joana Soares مدیر helix، معتقد است برای ایجاد راه حل‌های مقرون به صرفه و تأثیرات زیست محیطی و اقتصادی  بزرگ، گرد‌آوری نوآوران خبره و رهبران تجاری پیشرو بسیار سودمند خواهد بود.

 

همانطور که او توضیح می دهد: «ارزش‌های اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی سواد و دانش اقیانوسی و اقتصاد آبی مدتهاست که شناخته شده است. این مباحث، چند رشته‌‌ی بسیار کلیدی برای غلبه بر چالش‌های پیش روی اقتصاد آبی هستند و مدت‌هاست که از این رشته‌ها به خوبی بهره برداری می‌شود.

 

 

مشارکت همه ما در تمام سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی، در کنار مجموعه‌ای از متخصصان در همه زمینه‌های مرتبط با دریا، برای دستیابی به اهداف مندرج در قرارداد سبز اتحادیه اروپا و مأموریت «بازیابی اقیانوس‌ها و آب‌ها» تا سال 2030 امری بسیار ضروری است.

 

Mission Oceans Helix می‌تواند ارزش واقعی را با کمک به محققان و کارشناسان صنعت برای مشارکت‌های استراتژیک، به وجود بیاورد. اعضای helix می‌توانند از امکانات این هاب برای شبکه‌سازی، به اشتراک گذاشتن مطالب آموزشی و نمایش نوآوری‌هایی که می‌توانند مزایای ملموسی را برای این بخش به ارمغان بیاورند، استفاده کنند.

 

Mission Oceans Helix  در حال عضو‌گیری است. از محققان، دانشگاهیان، کارشناسان صنعت و ناظران متخصص، که در بخش اقتصاد آبی، آب و دریا مشغول هستند دعوت می‌کند تا به این جامعه جدید بپیوندند و مشارکت کنند.

 

تعداد بازدید: ۰

لینک کوتاه: کپی کن!

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اتحادیه تولید و تجارت آبزیان

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تشریح الزامات تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور/ ضرورت فعال سازی بندر چابهار و بندر سالیانکا/ تردد ۱۰۰ هزار TEU کانتینر شرکت کشتیرانی در بندر چابهار در سال ۱۴۰۳

س اردیبهشت 18 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا مدرس خیابانی در نشست ویژه اعضای شورای مدیران ارگان‌های دریایی کشور که با حضور برخی مسئولین و مقامات کشوری ذی‌ربط در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه گروه کشتیرانی صرفا در حوزه […]
تشریح الزامات تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور/ ضرورت فعال سازی بندر چابهار و بندر سالیانکا/ تردد ۱۰۰ هزار TEU کانتینر شرکت کشتیرانی در بندر چابهار در سال ۱۴۰۳

همچنین بخوانید: