افزایش ۸۰ درصدی تحویل کشتی‌های کانتینری جدید در ۴ ماه سال ۲۰۲۴

زمان مطالعه: 1 دقیقه

افزایش ۸۰ درصدی تحویل کشتی‌های کانتینری جدید در ۴ ماه سال ۲۰۲۴

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت کانتینر‌نیوز طی گزارشی از قول «نیلز راسموسن» تحلیلگر ارشد صنعت کشتیرانی گفت: در سال ۲۰۲۳ میلادی با تحویل کشتی‌های جدید جمعاً ۲.۳ میلیون TEU به ظرفیت کشتی‌های کانتینری اضافه شد که بالاترین رکورد سال ۲۰۲۲ میلادی با ۳۷ درصد شکست، اما شرایط در چهار ماه اول ۲۰۲۴ میلادی تغییر کرده و میزان تحویل کشتی جدید بالا رفت این در حالی است که در این مدت تنها ۱۹ کشتی با سایز کوچک به یارد‌های بازیافت اعزام شدند.

در ادامه این گزارش آمده است با توجه به اینکه در سال‌های  ۲۰۲۳، ۲۰۲۴  میلادی حدود ۱.۸ میلیون TEU کشتی  سفارش داده شده است، این تعداد کشتی باید در سال‌های آینده تحویل ناوگان کشتیرانی کانتینری شود که این کار باعث می‌شود تحویل این تعداد کشتی ناوگان صنعت کشتیرانی را به  ۲۱ درصد گسترش دهد.

«نیلز راسموسن» در ادامه خاطر نشان ساخت در چهار ماه اول ۲۰۲۴ میلادی حدود دو میلیون TEU سفارش جدید به کارخانجات کشتی سازی داده شده که قرار است تا پایان سال جاری میلادی تحویل کشتی جدید از سه میلیون TEU فراتر رود که نسبت به سال ۲۰۲۳، ۳۰ درصد بیشتر است، برای سال ۲۰۲۵ میلادی تحویل کشتی‌های کانتینری دو میلیون TEU ارزیابی شده است.

به عقیده «راسموسن» با توجه به تغییر مسیر کشتی‌ها به سمت دماغه امید نیک در پی حملات شبه نظامیان یمن برای مدیریت صنعت کشتیرانی با توجه به بحران دریای سرخ ۱۰ درصد ظرفیت بیشتر مورد نیاز است که با تحویل کشتی‌ها در چهار ماه اول ۲۰۲۴ میلادی این ظرفیت تکمیل می‌شود، به شرطی که صنعت کشتیرانی با مازاد عرضه در بازار مواجه شود.

در پایان این گزارش آمده است در صورت پایان بحران و تردد کشتی‌ها از طریق دریای سرخ و کانال سوئز به احتمال زیاد عرضه بیش از حدی ر‌ا شاهد خواهیم بود.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تاسیس پردیس دانشگاه ‌های دریایی کشور در هرمزگان

ج اردیبهشت 21 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه تین نیوز استاندار هرمزگان از موافقت رییس جمهور با انتقال پردیس دریایی دانشگاه های مطرح کشور به این استان و در نظرگرفتن ۱۸۰۰ هکتار زمین در شهر جدید خلیج فارس به این منظور خبر داد. به گزارش تین نیوز به نقل از  مارین نیوز، مهدی دوستی در نشست […]

همچنین بخوانید: