هوای سه شهر بندری خوزستان در وضعیت خطرناک تنفسی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

هوای سه شهر بندری خوزستان در وضعیت خطرناک تنفسی

به گزارش خبرنگار مانا، براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوای شهر‌های آبادان، خرمشهر، شادگان با شاخص ۵۰۰ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت خطرناک تنفسی قرار دارند.
مرکز بهداشت خوزستان از ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان به خصوص بیماران قلبی، تنفسی و عروقی خواست تا بهبود شریط جوی و کاهش غلظت آلاینده ها، درفضای باز قرار نگیرند.
علت افزایش آلودگی هوا در شهر‌های بندری آبادان، خرمشهر و شادگان نفوذ توده گرد و خاک عراقی به مناطق جنوبی خوزستان عنوان شده است.
مدیریت بحران استانداری خوزستان از دستگاه‌های اجرایی و امدادی خواست با توجه به افزایش آلودگی هوا، تدابیر لازم برای کاهش آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا به کار گیرند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز گفت: توده گرد و خاک عراقی تا اوایل روز یکشنبه در مناطق جنوبی خوزستان ماندگار خواهد بود.  

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: به علت متلاطم شدن آب‌های شمال غرب خلیج فارس، توصیه می‌شود صیادان و ملوانان از دریاروی خودداری کنند.
وی با بیان اینکه آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا روز دوشنبه مواج و متلاطم خواهد بود و انتظار می‌رود ارتفاع موج تا ۱.۵ متر نیز برسد اظهار داشت: به علت وزش باد شدید، احتمال آسیب دیدن به تور‌های صیادی در آبراه‌های اروندرود، بهمنشیر و تأسیسات دریایی فراساحل وجود دارد.
سبزه زاری همچنین از قایق‌های گردشگری خواست برای حفظ سلامت گردشگران، فعالیت خود را متوقف کنند.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عالیجناب چابهار

ش اردیبهشت 29 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه تین نیوز عبدالکریم محقق : سرانجام بعد از یک دهه، هندی ها رسما قرارداد اجاره ۱۰ ساله تنها بندر اقیانوسی ایران به مبلغ ۱۲۰ میلیون دلار را امضا کردند. بررسی سابقه توجه و حضور هندی ها در چابهار نشان می دهد  درمه ۲۰۱۶  نخست وزیر هند […]

همچنین بخوانید: