تعلیق صادرات 9 صادرکننده میگوی اکوادور به چین از فوریه 2024

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تعلیق 9 صادرکننده میگوی اکوادوری منجر به کاهش 27 درصدی صادرات این کشوربه چین در سه ماهه اول سال 2024 شد.

صادرات میگو به چین در سه ماهه اول سال 2024 در نتیجه تعلیق اعمال شده توسط اداره کل گمرک چین بر 9 شرکت صادرکننده بین فوریه تا مارس 2024، 27 درصد کاهش یافت.

رئیس اتاق ملی آبزی پروری اکوادور ANC ، خوزه آنتونیو کامپوسانو، به PRIMICIAS توضیح داد که این تعلیق ها به دلیل “یک مشکل فنی در مقدار یک ماده نگهدارنده” است.

بر اساس یک بولتن ANC، مقامات بهداشتی چین به اکوادور از ” تشخیص باقیمانده متابی سولفیت سدیم بالاتر از حد مجاز در گروه خاصی از محموله‌های میگو” اطلاع دادند.به گفته صنف صادرکنندگان، این تعلیق همچنین به دلیل نقض قوانین برچسب گذاری محصولات بود.

کامپوسانو به سایت خبری PRIMICIAS اطمینان داد که این مشکل قبلاً توسط صنعت حل شده است. با این حال، هنوز تعلیق ها برداشته نشده است.

بر اساس گزارش یک نشریه محلی در آوریل 2024، گمرک چین تمام اسناد مربوط به اقدامات بحرانی را که توسط شرکت های تحریم شده اجرا شده بود، دریافت کرد، که “الزامی قبل از بازنگری در اقدام تحریمی” است.

از دست دادن سهم بازار

چین بازار اصلی میگوی اکوادوری است. اما به دلیل این مشکل، صادرات به غول آسیایی کاهش چشمگیری داشته است.

بین ژانویه تا مارس سال جاری، اکوادور 653 تن میگو به چین ارسال کرده است که 27 درصد کمتر از سه ماهه اول سال 2023 است. به همین ترتیب ارزش صادرات در مدت مشابه 43 درصد کاهش یافته است.

طبق آمار اتاق ملی آبزی پروری،اکوادور با این عملکرد سهم بازار صادرات میگوی خود به چین را از 64 درصد در سه ماهه اول سال 2023 به 50 درصد در مدت مشابه امسال از دست داده است.

از سوی دیگر بر اساس گزارش بانک مرکزی به طور کلی، صادرات میگوی اکوادور از نظر مقدار 7.4 درصد و از نظر ارزشی 18.7 درصد در سه ماهه اول سال 2024 کاهش یافت.

کاهش تعرفه «ضد دامپینگ»

میگوی اکوادوری نه تنها برای ورود به چین مشکل داشته است، بلکه در مورد ایالات متحده که دومین بازار بزرگ این کشور با مشارکت 23 درصدی است هم مشکلاتی وجود دارد.

در حالی که صادرات به این بازار، هم از نظر مقدار و هم از نظر ارزش بیش از 30 درصد افزایش یافته است،کشورهای  آمریکای شمالی قصد دارند برای واردات میگوی اکوادوری تعرفه وضع کنند.

صادرکنندگان، به عنوان بخشی از اقدامات “ضد دامپینگ”

بر اساس این تعرفه احتمالی، صادرکنندگان میگو باید به نوعی یک سپرده را به عنوان وثیقه برای ادامه صادرات خود به بازار ایالات متحده پرداخت کند. با این حال، به دنبال درخواست ANC و وزارت تولید و تجارت خارجی اکوادور، وزارت بازرگانی ایالات متحده نرخ های تعرفه ای را که در ابتدا برای میگوی شرکت های Pesquera Santa Priscila، Songa و دیگر شرکت ها در نظر گرفته بود، اصلاح کرد.

برای شرکت سانتا پریسیلا، این نرخ از 13.41 درصد به 2.89 درصد اصلاح شد. کامپوسانو توضیح داد که در مورد سونگا، این اصل «حداقلی» را اعمال می کنند، یعنی زمانی که نرخ 2 درصد یا کمتر است، صادرکننده از پرداخت معاف می شود. در ضمن مابقی 2.89 درصد را پرداخت خواهند کرد.

کل صادرات

بر اساس گزارش بانک مرکزی ، ارزش کل صادرات اکوادور در سه ماهه اول 8 درصد افزایش یافت، در حالی که صادرات غیرنفتی و غیر معدنی این کشور از نظر ارزش 1 درصد افزایش یافت.

تعداد بازدید: ۰

لینک کوتاه: کپی کن!

بازنشر مرین‌پرس به نقل از اتحادیه تولید و تجارت آبزیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

به روز رسانی اطلاعات در مورد تجارت جهانی میگو

پ خرداد 3 , 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه 20 می 2024اکوادور در سال 2023 صادرات اکوادور 14 درصد رشد کرد و به 1.2 میلیون تن بالغ شد اما ارزش صادرات آنها 5 درصد کاهش یافت و به کمتر از 6 میلیارد دلار رسید. صادرات اکوادور در سه ماهه اول سال 2024 با 8 درصد […]

همچنین بخوانید: