صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در استان بوشهر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پیام مساعدی روز شنبه در گفت و گو با مرین‌پرس افزود: با وزش باد شدید و گاهی شدید شمال غربی، احتمال خیزش گردوخاک محلی در نوار سواحلی استان بوشهر وجود دارد.

وی بیان کرد: پیش بینی شده در چهار روز آینده سرعت وزش بادهای شمال غربی گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا به ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتی‌متر برسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در این راستا نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق‌ شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و خطر ‌شدن شناگران در سواحل و فراساحل استان هشدار داده می‌شود.

مساعدی تاکید کرد: از یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به افزایش تدریجی دما در استان بوشهر، عنوان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعت‌هایی از وقت امروز تا اوایل شب با وزش بادهای شمالی در سواحل مرکزی و جنوبی استان، دریا متلاطم خواهد بود.

مساعدی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف همراه با غبار محلی، در طول روز وزش باد و در برخی نقاط با احتمال خیزش گرد و خاک پیش بینی می‎شود.

وی ادامه داد: در مدت یاد شده جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ و در طول روز تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی تا اوایل شب ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و امروز تا اوایل شب در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر پیش بینی می‎شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۱۵، مد اول ساعت ۰۸:۳۰ ، جزر اول ساعت ۱۶:۲۵ و مد دوم ساعت ۲۲:۲۰ خواهد بود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تجلیل از بانوان حوزه دریانوردی بندر عسلویه

ش خرداد 5 , 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه   به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، عمران مرادپور با اشاره به آیین تجلیل از بانوان حوزه دریانوردی بندر عسلویه اظهار داشت: آیین یاد شده بر روی کشتی باوند متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مجتمع بندر پارس عسلویه برگزار و از بانوان فعال […]
تجلیل از بانوان حوزه دریانوردی بندر عسلویه

همچنین بخوانید: