صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی بوشهر

زمان مطالعه: 1 دقیقه

صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی بوشهر

 

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به وزش باد شمال غربی در نوار ساحلی استان بوشهر اظهار داشت: وزش باد با سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، افزایش ارتفاع موج خلیج فارس از مجله مخاطرات هشدار دریایی یادشده است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از مواج شدن خلیج‌فارس در نوار ساحلی استان خبر داد و تصریح کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با وزش باد‌های شمالی در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر، دریا متلاطم است و ارتفاع موج دریا تا ۲.۵ متر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته جاری با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی، خلیج فارس در برخی ساعات مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: اختلال در فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق شدن به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین و شناگران در مناطق تحت تأثیر از جمله مخاطرات این هشدار دریایی است.

وی با تأکید بر ایجاد تمهیدات لازم برای جلوگیری از حوادث احتمالی تصریح کرد: در این وضعیت و شرایط آب و هوایی از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر پرهیز و جلوگیری شود.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از مانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رزمایش «مجازات شدید»‌ چین علیه جزیره تایوان

ش خرداد 5 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه گروه امنیت دریایی – ویلیام لای، رئیس جمهور جدید تایوان، پس از آغاز رزمایش نظامی چین در اطراف آن جزیره، قول داد که از آزادی و دموکراسی کشورش دفاع کند. پکن گفت که برای جلوگیری از استقلال تایوان، در حال آزمایش توانایی خود برای حمله و محاصره […]

همچنین بخوانید: