پیشرفت ۷۶ درصدی احداث پایانه مکانیزه غلات کشور در بندرامام خمینی(ره)

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ابوطالب گرایلو افزود: در این پروژه بخش های مهمی چون نصب تجهیزات داخل سیلوها، نصب اسکلت فلزی دکل‌ها و خط انتقال، احداث سیلوهای صادراتی، ساخت مونوریل و باسکول ها و ساختمان های جنبی و پشتیبانی با توان متخصصان داخلی در دست انجام است.

به گفته گرایلو، کاهش ترافیک اسکله‌ها بر اثر تسریع در فرآیند تخلیه، کاهش مدت زمان عملیات تخلیه یک فروند کشتی از هشت به چهار روز، جلوگیری از معطلی کشتی‌ها وکاهش یا حذف هزینه دموراژ ناشی از آن و افزایش ظرفیت پهلودهی کشتی‌ها از جمله مزیت‌های احداث این پایانه قلمداد می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه عملیات اجرایی این پایانه مکانیزه با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۵ هزار و  ۷۰۳ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در دولت سیزدهم آغاز شد، گفت: در صورت بهره‌برداری از این پایانه مکانیزه جایگاه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در راهگذر ترانزیتی شمال جنوب  به عنوان یکی از کانون‌های مهم تخلیه و بارگیری غلات تقویت خواهد شد.

بازنشر مرین‌پرس به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیشرفت ۷۶ درصدی ساخت بزرگ‌ترین پایانه مکانیزه غلات کشور

د خرداد 7 , 1403
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مانا، مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: روند تکمیل ساخت پایانه مکانیزه غلات شماره ۲ منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با ظرفیت سالانه ۵ میلیون تن مشتمل بر ۲۰ کندو به ظرفیت درجای ۲۵۰ هزار تن، ۶ دستگاه مکنده پرقدرت، خطوط ریلی […]
پیشرفت ۷۶ درصدی ساخت بزرگ‌ترین پایانه مکانیزه غلات کشور

همچنین بخوانید: