اولین مین شکار امسال به مجموعه نیروی دریایی ملحق می‌شود

مقام ارشد نظامی ایران با بیان اینکه امروزه در بحث دفاع دریایی داشتن تجهیزات مین روبی جز الزامات اصلی است گفت: اولین مین شکار نیروی دریایی با همت وزارت دفاع و طراحی مشترک امسال به مجموعه نیروی دریایی ملحق می‌شود.

امیر دریادار حسین خانزادی - فرمانده کل نیروی دریایی راهبردی ارتش

به گزارش مارین‌پرس، امیر دریادار حسین خانزادی با بیان اینکه جنگ مین، یکی از موضوعات اصلی ست که هم در ساحل و هم در دریا معنا دارد و در دو قالب است ابراز کرد: وقتی می‌خواهیم ممانعت دریایی ایجاد کنیم از ظرفیت‌های مین استفاده می‌کنیم؛ ممانعت دریایی یعنی وقتی خودمان امکان حضور پرقدرت نداریم و نیروهای مان را جای دیگری مستقر کرده‌ایم کاری می‌کنیم که دشمن هم نتواند از آن بخش دریا استفاده کند. مین روبی در دریا هزینه زیادی دارد و زمان خاص خود را می‌طلبد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: امروزه مین‌ها بسیار پیشرفته‌تر از گذشته هستند و تکنیک‌های خاصی می‌خواهند، مین‌های جدید کف خواب و هوشمندند، سیستم شمارنده خاصی دارند و در داخل خود بانکی از شناسه‌های زیر آب شناورها را دارند، می‌توانند تشخیص دهند آیا شناوری که عبور می‌کند مد نظرش هست یا خیر.

وی ادامه داد: یکی دیگر از بحث‌های جنگ مین محاسبه دریای نزدیک است وقتی می‌خواهند کسی را جایی نگه دارند که از کانال خود خارج نشود و وارد دریا نشود آنجا را مین ریزی می‌کنند تا نتواند از کانال خارج شود مگر اینکه مجبور به مین روبی شود.

مقام ارشد نظامی ایران با بیان اینکه امروزه در بحث دفاع دریایی داشتن تجهیزات مین روبی جز الزامات اصلی است گفت: اولین مین شکار نیروی دریایی با همت وزارت دفاع و طراحی مشترک امسال به مجموعه نیروی دریایی ملحق می‌شود.

پیشرفت‌های نیروی دریایی در حوزه ناوبری و جنگ الکترونیک بی نظیر است‌

دریادار خانزادی با اشاره به اینکه پیشرفت‌ها نیروی دریایی در حوزه ناوبری و جنگ الکترونیک بی نظیر است تصریح کرد: نه تنها در مجموعه نیروی دریایی بلکه در کل نیروهای مسلح ظرفیت‌های عظیمی از جنگ الکترونیک پای کار آمده که هیچ‌گونه وابستگی به بیرون از کشور ندارد. سیستم‌های پشتیبانی الکترونیکی که کمک می‌کند هر شناسه الکترومغناطیسی در پیرامون خود شناسایی کند، امروز در اختیار نیروی دریایی است و بسیار توسعه یافته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان گفت: پس از آن سیستم‌های مقابله با عملیات جنگ الکترونیک است که امروز به شکل گسترده‌ای در اختیار نیروی دریایی قرار دارد، در این سیستم وقتی به سمت مقابله الکترونیکی می‌رویم علاوه بر اینکه جمع آوری اطلاعاتی خیلی خوب در فضای الکترومغناطیس انجام می‌شود حالا باید مقابله کند، یعنی یا خود اخلال الکترومغناطیسی ایجاد می‌کند و یا با یک اخلال الکترومغناطیسی مقابله می‌کند و یا در مجموعه‌ای از پرتاب‌ها عملیات انجام می‌دهد، موشک منحرف می‌کند و همچنین سیستم‌های مختلف، چف های راداری و حرارتی، همه این مجموعه اکنون روی ناوشکن‌های نیروی دریایی نصب هستند

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عملیات تخلیه کانتینرهای شکر در بندر شهید بهشتی

ش شهریور 15 , 1399
اولین محموله شکر صادراتی بخش خصوصی کشور هندوستان به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار تخلیه شد.
عملیات تخلیه کانتینرهای شکر در بندر شهید بهشتی

شاید برای شما جالب باشد