زمان به آب انداخته شدن زیردریایی روسی حامل اژدر اتمی اعلام شد

زیر دریایی روسی “خاباروفسک” که حامل اژدر اتمی “پوزئیدون” خواهد بود ، در سال 2021 میلادی به آب انداخته می شود.

اژدر اتمی پوزئیدون زیردریایی خاباروفسک نیروی دریایی روسیه
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، یک منبع در مجتمع صنایع نظامی ضمن اعلام این مطلب گفت پایان کار ساخت زیردریایی خاباروفسک در کارخانه کشتی‌سازی “سوماش” برای بهار – تابستان سال آینده برنامه ریزی شده است.

خاطرنشان می شود که پس از آن آزمایشات زیردریایی جدید در دریا آغاز می شود.

پنجم مرداد ماه ،اطلاع حاصل  شد که کار ساخت زیردریایی مجهز به وسایل زیردریایی بدون سرنشین پوزئیدون که در واقع یک  اژدر اتمی است، با موفقیت در روسیه در حال اتمام است.

پوزئیدون که قبلاً با نام” Status-6 “شناخته می شد یک وسیله زیردریایی بدون سرنشین مجهز به موتور هسته ای است. این در واقع یک اژدر هسته ای است که وظیفه اصلی آن رساندن مهمات اتمی به سواحل دشمن بالقوه به منظور از بین بردن تاسیسات مهم ساحلی، و وارد کردن خسارات عظیم به دشمن با ایجاد مناطق وسیعی از آلودگی رادیواکتیوی، سونامی و سایر پیامدهای مخرب انفجار هسته ای است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به مجلس کشور در روز اول مارس 2018 از ساخت انواع جدید تسلیحات در روسیه از جمله وسیله زیردریایی بدون سرنشین دارای موتوراتمی “پوزئیدون” خبرداد که قادرند با سرعت زیاد معادل چند برابر سرعت زیردریایی ها، جدیدترین اژدرها و سریع ترین زیردریایی ها حرکت کنند. به گفته پوتین این وسایل زیردریایی می توانند حامل هم کلاهک های معمولی و هم حامل کلاهک های هسته ای باشند.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چابهار؛ نقطه‌ای استراتژیک در چهارراه تجارت جهانی

د آبان 19 , 1399
منطقه آزاد چابهار به عنوان نقطه‌ای استراتژیک در چهارراه تجارت جهانی و پل ارتباطی لجستیکی بین هند و آسیا میانه و روسیه عمل می‌کند.
تصویر هوایی از شهر بندر چابهار

شاید برای شما جالب باشد