افزایش تمرکز دفاعی نداجا در سواحل مکران+فیلم

مراسم الحاق یک فروند ناو اطلاعاتی بهرگان، زیردریایی کلاس غدیر، یک فروند یدک‌کش اروند و یک فروند بالگرد AB212 به ناوگان نیروی دریایی ارتش توسط جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش صورت گرفت.

به گزارش این خبرگزاری این یگانهای جدید ناو اطلاعاتی رزمی با توان رهگیری و رصد انواع شناورها، زیردریایی کلاس غدیرمناسب سازی شده برای ماموریتهای گشتی و عملیاتی ، یک فروند یدک کش برای ماموریتهای پشتیبانی و یک فروند بالگرد AB 212 برای افزایش توان رزمی و عمق دهی به ماموریتهای اطلاعاتی است که به ناوگان جنوب در دریای عمان پیوست.

فرمانده ناوگان مقدم جنوب امیر دریادار تاشک در مراسم الحاق یگانهای جدید رزمی اطلاعاتی به منطقه دوم دریایی ولایت جاسک گفت: بر اساس وظایف نیروی دریایی ارتش، تقویت یگانهای رزمی و گسترش سازمان رزم در سواحل مکران در دستور کار قرار گرفته ، و تقویت این گسترش دفاعی در برنامه ریزی های پیش رو طراحی شده است.

فرمانده طرح و برنامه و بودجه نیروی دریایی ارتش هم گفت: الحاق یک فروند زیر دریایی کلاس غدیر، ناو اطلاعاتی رزمی، یدک کش و بالگرد ۲۱۲ AB در چارچوب جابجایی سازمان رزم در مناطق تعریف شده نیروی دریایی است.
امیر دریادار دوم عزیزی افزود : توسعه اطلاعاتی، رزمی، تجهیزاتی و انسانی در منطقه دوم دریایی جاسک راهبرد دفاعی در نیروی دریایی ارتش است.

امیر دریادار تورج حسنی مقدم در این مراسم اظهار کرد: نیروی دریایی توانسته در اجرای تدابیر مقام معظم رهبری در جهت قدرت سازی در منطقه به یکی از بازوهای نیروهای مسلح تبدیل شود.

وی ادامه داد: تلاش‌ها برای رسیدن به هدف‌های دفاعی همچنان ادامه دارد و ما از تمام قدرت خود برای آبادانی بندر جاسک و نیروی دریایی که در این خطه و سواحل مستقر است استفاده می‌کنیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: باید بدانیم تمام امنیت و آسایشی که داریم را مدیون شهدا هستیم و تمام این‌ها حول محور ولایت می‌چرخد.

امیر دریادار حسنی مقدم عنوان کرد: این الحاقیه که در راستای فرامین مقام معظم رهبری و در جهت ساختاربندی منطقه صورت گرفت، آمایش سرزمینی جدیدی را به وجود می‌آورد و از سمت‌وسوی تهدیدات و به لحاظ الزامات دفاعی بسیار مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: راهبردی که امام راحل برای ما مشخص کردند مقاومت و حضور در صحنه است و این‌ها باعث پیروزی ما در 8 سال دفاع مقدس شد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: امروز نیز راهبردی که رهبر انقلاب برای ما ترسیم کرده، مقاومت فعالانه همراه با مؤلفه‌های بازدارندگی فعال است.

منبع: ایسنا و صداوسیما

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ساخت ناوشکن‌های پیشرفته در دستور کار

ش مرداد 26 , 1398
فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: ایران ناوهای جماران، دماوند و سهند را در کلاس موج به صورت کاملا بومی طراحی و ساخته است و اکنون نیز ساخت ناوشکن‌های پیشرفته‌تر را در دستور کار دارد.
ناخدایکم عباس فاضلی نیا فرمانده کارخانجات نیروی دریایی ارتش

شاید برای شما جالب باشد