اختلاف های سیاسی محیط زیست خلیج فارس را بهم ریخته است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اختلاف های سیاسی محیط زیست خلیج فارس را بهم ریخته است.

به گزارش مارین نیوز، عیسی کلانتری پنجشنبه شب در بدو سفر به استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تراکم کشتی های نفتی و وجود بیشترین چاه های نفت و گاز، تخلیه و بارگیری نفت کش ها، گرمایش آب های منطقه به خصوص افزایش گرمای آب در چند سال اخیر و اثر مرجان ها حالت سفیدی به خود گرفتند همه این عوامل محیط زیست خلیج فارس را به هم ریخته است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در زمان حاضر کنوانسیون بین المللی خلیج فارس در کویت وجود دارد اما به علت اختلاف های سیاسی مابین کشورهای حاشیه خلیج فارس آن هم فعال نیست.

وی با بیان اینکه هر کشوری باید بتواند محیط زیست خود و دریا را حفظ کند اضافه کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس همه با هم باید به محیط زیست این آبراه مهم و استراتژیک توجه کنند چرا که مسائل و اختلاف های سیاسی باعث شده تا محیط زیست تا حدودی قربانی شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: البته ایران نسبت به همه کشورهای همسایه بیشتر به محیط زیست دریا توجه دارد و امید می رود با رعایت ضوابط زیست محیطی از سوی کشورهای منطقه خلیج فارس کمتر خسارت ببیند.

کلانتری در خصوص مصوبه سفر اسفند سال گذشته رئیس جمهوری مبنی بر تشکیل کمیته ملی مقابله با آلودگی عسلویه گفت: این مصوبه در سازمان برنامه و بودجه است و در دولت مطرح می شود.

کلانتری با بیان اینکه تلاش می شود توسعه در شمال استان بوشهر بدون لطمه به محیط زیست و منابع طبیعی انجام شود اظهار داشت: مصوبه راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر تقریباً نهایی شده است و توسعه شمال استان بوشهر باید توام با حفظ محیط زیست باشد و محیط زیست نباید قربانی توسعه شود.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: هدف از این سفر بازدید از شمال استان است و تلاش می شود با تصمیم گیری درست بلایی که به سر عسلویه آمد سر منابع طبیعی و محیط زیست شمال استان بوشهر نیاید.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

طوفان حاره ای کیار در شمال اقیانوس هند تشکیل شد/ سواحل چابهار مواج می شود

ش آبان 4 , 1398
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان حاره ای «کیار» در شمال اقیانوس هند تشکیل شده و هم اکنون در مدار 16 درجه شمالی است.

شاید برای شما جالب باشد