اضافه شدن ۲ قایق به ناوگان اورژانس دریایی در سواحل جنوبی

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور گفت: ۲ قایق در سواحل جنوبی به زودی به ناوگان اورژانس دریایی کشور اضافه می‌شود.

به گزارش این خبرگزاری، یکی از مسائلی که کشور به آن نیاز دارد موضوع اورژانس دریایی برای انتقال بیماران و مصدومان از جزایر خلیج فارس و دریای عمان به مراکز استانی واقع در جنوب کشور است.

در همین راستا محمد نوری معاون فنی و عملیات اورژانس کشور با اشاره به وضعیت اورژانس دریایی در کشور اظهار کرد: موضوع اورژانس دریایی به تازگی از سوی سازمان اورژانس کشور با هدف انتقال مصدومان از جزایر خلیج فارس به مراکز درمانی استان‌های جنوبی کشور مطرح شده است.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور ادامه داد: در حال حاضر دو قایق اورژانس مشغول به ارائه خدمات فوریت‌های بهداشتی درمانی به مصدومان و مراجعه‌کنندگان است.

لزوم رعایت استاندارد های کافی برای تولید آمبولانس‌های دریایی

نوری تأکید کرد: در حال حاضر اورژانس دریایی در دریای خزر فعالیت نمی‌کند و تنها اکیپ‌های فوریت‌های پزشکی  در قالب ۵۴ پایگاه در سواحل دریای خزر مشغول به ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مراجعه‌کنندگان و غرق شدگان هستند.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور بیان کرد: سازمان اورژانس کشور در نظر دارد ۲ قایق از کشورهای خارجی خریداری و به ناوگان دریایی اورژانس کشور در سواحل جنوبی اضافه کند.

استقبال از تولیدات محصولات دانش بنیان

او گفت: سازمان اورژانس کشور از خرید قایق‌های اورژانس تحت عنوان اورژانس دریایی از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخلی استقبال می‌کند اما مسئله مهم این است که به طور کلی قایق‌های اورژانس و  آمبولانس‌ها دارای استانداردهای در سطح بالایی باید باشند زیرا وظیفه اصلی آن‌ها انتقال بیماران و حادثه‌دیدگان است.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور افزود: بالگرد اورژانس هوایی برای انتقال حادثه‌دیدگان از جزایر خلیج فارس در منطقه حاضر بوده اما پایگاه هوایی به طور دائمی در این نقاط راه‌اندازی نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عصر جدید نیروی دریایی راهبردی با عملیاتی شدن «باور ۳۷۳»

ش شهریور 2 , 1398
با دستیابی کشورمان به تکنولوژی پرتاب عمودی و گرم موشک، اکنون شناورهای ایرانی می‌توانند با بهره‌گیری از این فناوری، تعداد قابل توجهی موشک آفندی و پدافندی حمل و استفاده کنند.
ناو جماران که بالگرد اس اچ از روی پاشنه آن برخاسته است

شاید برای شما جالب باشد