عملیات ساخت برج کنترل ترافیکی دریایی چابهار آغاز شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات ساخت برج کنترل ترافیک دریایی در بندر شهید بهشتی چابهار که بلندترین ساختمان‌ برج کنترل دریایی کشور خواهد بود خبر داد.

به گزارش مارین‌پرس ، مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در مراسم بهره برداری از این ایستگاه که با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور برگزار شد، گفت: برای ساخت این برج 348 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی پیش بینی شده است.

آقایی، زیربنای برج کنترل ترافیکی دریایی چابهار را هزار و 500 مترمربع است اعلام کرد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده این برج به مدت 24 ماه احداث می شود و برای 50 نفر نیز فرصت اشتغال مستقیم ایجاد می کند.
وی افزود: با توجه به این که برج کنترل ترافیکی چابهار به بلندی 60 متر و بر زمینی با ارتفاع 78 متر از سطح دریا ساخته می شود، بلندترین ساختمان‌ برج کنترل دریایی در کل بنادر کشور خواهد بود.

همچنین ایستگاه جزر و مد سنجی بندر شهید بهشتی چابهار در زمینی با 40 متر مربع زیربنا به بهره برداری رسید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هزینه ساخت این ایستگاه را هفت میلیارد ریال و هدف از احداث آن را ثبت و اندازه گیری جزر و مد برای بهره گیری در ناوبری و مهندسی سواحل بیان کرد.

بازدید از سایر طرح های در دست اقدام در بندر چابهار ، اسکله ها، انبارهای ذخیره غلات و تاسیسات زیربنایی و همچنین شرکت در جلسه بررسی موانع، مشکلات و ارائه راهکارهای توسعه ای بندر چابهار از دیگر برنامه های سفر محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی به بندر چابهار است.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

یک دیدگاه برای “عملیات ساخت برج کنترل ترافیکی دریایی چابهار آغاز شد

  1. پول اینم وسط کار میخورن میره بعید میدونم بزارن ساخته بشه مث هزاران قولی که دادن و فراموش شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نیروی دریایی نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

ی آبان 5 , 1398
سرپرست دفتر نمایندگی شمال غرب نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در تبریز با بیان این که نیروی دریایی تنها نیروی نظامی بین المللی و نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران است، گفت: نیروی دریایی به عنوان دیپلماسی دریایی وزارت خارجه عمل می کند، زمانی که شناور ما با پرچم جمهوری اسلامی ایران وارد آب های آزاد می شود و از کنار بسیاری از کشورهای خارجی مانند اسرائیل غاصب عبور می کند، این کشور نمی تواند از خود عکس العملی نشان دهد.

شاید برای شما جالب باشد