پایان تخصیص سوخت به لنج‌های فاقد سیستم شناسایی خودکار

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم از پایان تخصیص سوخت یارانه‌ای به لنج‌های فاقد سیستم شناسایی خودکار از ابتدای مهرماه امسال خبر داد.

لنج چوبی
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، علی اشتری اظهار داشت: بیش از یک سال جهت نصب سیستم شناسایی خودکار (AIS) به تمامی تعاونی‌های لنج‌داران و نمایندگان لنج‌های باری با ظرفیت زیر ۵۰۰ تُن فرصت داده شد.

وی افزود: این مهلت از ابتدای مهرماه امسال به اتمام می‌رسد و پس از آن سوخت یارانه‌ای به لنج‌های فاقد سیستم شناسایی خودکار ارائه نمی‌شود.

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: بخش عمده‌ای از لنج‌های فعال در جزیره قشم به این سیستم مجهز شده‌اند و معدود لنج‌داران فاقد این سیستم نیز باید نسبت به نصب اقدام کنند.

گفتنی است، سیستم‌ شناسایی خودکار (AIS) یک فن‌آوری رادیویی دریایی است که تحت حمایت سازمان بین‌المللی دریایی (IMO) توسعه ‌یافته و نگهداری می‌شود.

AIS در سال ۲۰۰۲ با توجه به بخشی از توافق ‌نامه IMO SOLAS در جهان اجباری شده و به ‌طور گسترده برای بهبود و افزایش بهره‌وری دریایی، ایمنی و امنیت به کار گرفته شده است.

بهره‌گیری از سیستم AIS بین شناورها برای جلوگیری از برخورد و تصادف در دریا و همچنین در آب‌های ساحلی به‌ عنوان ابزاری برای به دست آوردن اطلاعات شناورها و محموله آن‌ها و همچنین ابزاری برای سیستم کنترل ترافیک دریایی VTS و مدیریت ترافیک دریایی به شمار می‌رود.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۶ فروند لنج صید غیرمجاز و سوخت قاچاق توقیف شد

ی شهریور 17 , 1398
فرمانده انتظامی کیش از توقیف ۵ فروند لنج با صید ۴ تن انواع ماهی با تورهای منوفلامنت و ١ لنج با ٣٢ هزار لیتر سوخت قاچاق در آبهای مرزی نزدیک جزیره کیش خبر داد.
سوخت قاچاق لنج ها

شاید برای شما جالب باشد