مرین‌پرس > حمل‌ونقل و لجستیک > تامین سوخت کم سولفور کشتی های ایرانی از منابع داخلی
کد خبر: 5145 تاریخ انتشار: مرداد 5, 1399

یک مقام مسئول اعلام کرد:

تامین سوخت کم سولفور کشتی های ایرانی از منابع داخلیزمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: وزارت نفت برای تامین سوخت کم سولفور از منابع داخلی، برای ناوگان ملی قول های عملیاتی داده است.

به گزارش مارین نیوز، به نقل  از صدا و سیما، محمدرضا مدرس خیابانی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امکان تامین سوخت کم سولفور کشتی ها از داخل کشور فراهم شده است، گفت: تامین منافع نظام اسلامی و همه ذی نفعان به همراه شفاف سازی حداکثری، از جمله اهداف کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: با تلاش برای شفاف سازی، اصلاح ساختارهای اداری و مالی به منظور کنترل هر چه بیشتر هزینه ها و افزایش بهره وری در دستور کار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد؛ ضمن اینکه تامین منافع نظام جمهوری اسلامی و همه ذی نفعان به همراه شفاف سازی حداکثری و گزارشگری به موقع اقدامات از جمله اهداف کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

مدرس خیابانی با اشاره به قانون الزامی شدن استفاده از سوخت کم سولفور که از دی ماه امسال و به دستور سازمان جهانی دریانوردی (IMO) برای تمام شناورها در جهان اجرایی می شود، تصریح کرد: اجرای این قانون چالش مهمی پیش روی ناوگان ملی ایجاد می کرد که در مذاکرات انجام شده با دستگاه های ذیربط و بویژه وزارت نفت، امیدواریم این نوع سوخت در موعد مقرر به دست ما برسد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این باره افزود: در این مذاکرات به مسئولان مربوطه گفته شد که هزینۀ سوخت وارداتی و مشکلاتی که تحریم می تواند در این زمینه ایجاد کند بسیار زیاد است، بنابراین باید سوخت ناوگان در داخل تامین شود.

به گفته مدرس خیابانی، وزارت نفت در زمینه تامین سوخت از داخل برای ناوگان ملی قول های عملیاتی داده است تا چالش سوخت کم سولفور مرتفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به افزایش ظرفیت کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ۸۴ هزار TEU در سال قبل به ۱۴۴ هزار TEU در سال جاری گفت: برای بهره برداری از این ظرفیت بزرگ، نیازمند حمایت های دولت هستیم.

نایب رئیس هیات مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: اعمال تعرفه های حمایتی از سوی دستگاه های مسئول برای ناوگان ملی می تواند صاحبان کالا را برای استفاده از ظرفیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ترغیب و تشویق کند.

وی تاکید کرد: مدیریت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بر خود تکلیف می داند که برای تامین منافع ذی نفعان خُرد و کلان از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دانشی که بدون هیچ آموزشی در اختیار ایران قرار گرفت

ش آبان 4 , 1398
نیروی دریایی ایران برای حفظ منافع کشور نیاز به ساخت تجهیزات پیشرفته دارد و با بومی سازی ادوات، نیاز های خود را برطرف کرده است.