به مرزهای دانش در حوزه کشتی‌سازی دست پیدا کرده‌ایم

مدیرعامل ایزوایکو گفت: افتخار می‌کنیم که بخش‌های عمده‌ای از تجهیزاتی که در سکوی سوم فاز 14 پارس جنوبی به کار رفته ایرانی است.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز،حمید رضائیان اصل اظهار کرد: پروژه سکوی سوم فاز 14 پارس جنوبی یک دستاورد بزرگ ملی در حوزه صنعت نفت و گاز کشور و حاصل کار و تلاش مهندسین و متخصصی حوزه صنایع دریایی کشور است.

وی افزود: این پروژه با استارتی که برای عملیات بارگیری خورد درواقع آخرین سکوی فاز 14 پارس جنوبی است که با نصب آن، پکیج کامل می‌شود، در این مقطع خاصی که کشور در آن قرار دارد و با وجود تحریم‌ها  امروز کاری انجام شده که ارزش مهندسی بسیار بالایی دارد.

مدیرعامل ایزوایکو تصریح کرد: شاید در مقطعی بدون حضور خارجی‌ها حتی نمی‌توانستیم این سکو را تکان دهیم، ساده‌ترین دستاوردی که در این پروژه داشتیم این بوده که این سکو را به‌راحتی از روی زمین بلند کردیم و روی کشتی گذاشتیم.

رضائیان اصل عنوان کرد: بخش‌های عمده‌ای از تجهیزاتی که در این سکو است ایرانی شده و یکی از افتخارات صنعت کشتی‌سازی کشور، ایزوایکو این است که با مشارکت خیلی از شرکت‌های داخلی این فضا و بستر را فراهم کرده و امروز بخش‌های زیادی از این تجهیزات امروز در خود کشور ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط سختی که در دوره دوم تحریم‌ها اتفاق افتاده علی‌رغم همه سختی‌ها امروز برجستگی که در کشتی‌سازی و ایزوایکو وجود دارد این است که ما به مرزهای دانش در حوزه کشتی‌سازی دست پیدا کرده‌ایم.

مدیرعامل ایزوایکو بیان کرد: این مسئله برای ما یک برند شده و اینکه وارد این عرصه در حوزه مهندسی شدیم یک دستاورد بزرگ و معنی واقعی ما می‌توانیم است.

منبع: ایسنا

نمایش نظرات

  • در زمینه ساخت به توانمندیهای خوبی رسیده ایم ولی رسیدن به مرز دانش کشتی سازی تا حد زیادی دور از ذهن هست. بسیاری از مطالبی که در دنیا 50 سال پیش پرونده آن بسته شده و منتشر هم شده ما بدلیل بی اطلاعی از آنها هنوز داریم در قالب پروژه کارشناسی ارشد و دکتری ! تعریف میکنیم .
    در حوزه دانش فنی تلاشهای خوبی در سالهای اخیر شده ولی هنوز تا مرز دانش خیلی خیلی فاصله داریم. یکی از علل آن این بوده که هدفمند کار نکردیم و تزها و تحقیقات پراکنده و متفرقی انجام دادیم که نه تنها خروجی دانشی مشخصی ندادند بلکه منتشر هم نشدند تا اسناد علمی مناسبی داشته باشیم.

    و یک سوال:
    تعداد انگشت شماری کتاب لاتین در دنیا وجود دارند که جزء رفرنس های اصلی این رشته هستند مانند کتاب سه جلدی PRINCIPLES OF NAVAL ARCHITECTURE و چندین کتاب دیگر. آیا همین رفرنس های اصلی تاکنون ترجمه ومنتشر شده اند؟

    غیر از منابع انگلیسی، چند جلد کتاب روسی، آلمانی یا فرانسوی یا چینی و ... را به زبان فارسی ترجمه کرده ایم؟
    وقتی ما از دانش موجود در دنیا بی اطلاعیم چطور میتوانیم در مرز دانش باشیم؟

    البته بحث توانایی ساخت با بحث دانش فنی طراحی باهم متفاوت است.

    یکی از اشکالات ما ایرانیها کلا اینست که وقتی به 10 درصد یک علمی میرسیم تصور میکنیم که به 120 درصد !! آن علم رسیده ایم و همین باعث توقف ما میشود چون ملتی که فکر میکند علم تام دارد دیگر برای چه تلاش بیشتری کند؟!

    به امید تلاشهای بیشتر و هدفمندتر. انشاء الله

آخرین اخبار:

شماره 8/ساختمان ماهی سفید چالوس؛ نماد ساحلی صیادان شمال

احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویت‌سازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی می‌تواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد

4 ماه قبل

شماره 7/ برج نارنج بابلسر؛ نماد گردشگری سلامت شمال ایران

احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.

4 ماه قبل

شماره 6/ نماد ساحلی دلفین؛ ارمغان زیبایی و نشاط بندرعباس

امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعه‌های اداری و تجاری، رستوران‌ها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعه‌یافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کرده‌اند که این نوید داده می‌شود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرین‌پرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاک‌پشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به  استفاده از کشتی‌ غول‌پیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…

4 ماه قبل