پیشرفت ۹۷ درصدی ساخت عرشه سکوی سرچاهی میدان سلمان

پروژه ساخت عرشه سکوی سرچاهی S۱ میدان مشترک سلمان به وزن حدود ۱۰۰۰ تن با پیشرفت ۹۷ درصدی در یارد خرمشهر به سرعت در حال اجراست و به زودی آماده بارگیری و نصب خواهد شد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، در بازدید فرخ علیخانی، معاون تولید مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و حمید بورد، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از کارگاه ساخت پروژه سکوی سرچاهی S۱ میدان مشترک سلمان و پروژه ساخت سکوهای سرچاهی A۲۰ و A۲۱ میدان ابوذر در یارد خرمشهر، ضمن بررسی وضعیت این طرح ها و برگزاری جلسه با پیمانکاران مربوطه، تصمیمات مناسبی به منظور تسهیل در ادامه روند فعالیت ها اتخاذ شد.

بورد در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش شرکت‌های داخلی در ساخت تاسیسات مهم صنعت نفت در بخش دریایی، بر شتاب‌بخشی اجرای این پروژه‌ها تاکید کرد.

این هیأت در ادامه از پروژه ساخت سکوی فروزان بازدید و از نزدیک در جریان روند پیشرفت این طرح قرار گرفتند.

گفتنی است، پایه سکو و خطوط لوله زیردریایی پروژه سکوی سرچاهی S۱ میدان سلمان نصب شده و کار ساخت عرشه نیز دارای پیشرفت ۹۷ درصدی است. همچنین در پروژه ساخت و نصب سکوهای سرچاهی A۲۰ و A۲۱ میدان ابوذر نیز پایه هر دو سکو نصب شده و خط لوله دریایی آماده نصب است. ساخت عرشه این سکوها در حال حاضر با پیشرفت ۳۲ درصدی در حال انجام است.

با حمل و نصب این سکوها در محل مورد نظر، تولید از این میادین افزایش خواهد یافت.

منبع: شرکت ملی نفت ایران

همچنین بخوانید:

آخرین اخبار:

شماره 8/ساختمان ماهی سفید چالوس؛ نماد ساحلی صیادان شمال

احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویت‌سازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی می‌تواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد

4 ماه قبل

شماره 7/ برج نارنج بابلسر؛ نماد گردشگری سلامت شمال ایران

احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.

4 ماه قبل

شماره 6/ نماد ساحلی دلفین؛ ارمغان زیبایی و نشاط بندرعباس

امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعه‌های اداری و تجاری، رستوران‌ها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعه‌یافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کرده‌اند که این نوید داده می‌شود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرین‌پرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاک‌پشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به  استفاده از کشتی‌ غول‌پیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…

4 ماه قبل