مغفول ماندن بسیاری از ظرفیت‌های اشتغال دریایی هرمزگان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌های استان هرمزگان در بخش‌های مختلف برای ایجاد اشتغال پایدار گفت: بسیاری از این ظرفیت‌ها بویژه در بخش دریایی مغفول مانده است.

به گزارش مارین‌نیوز، کیامرث برخورداری در نشست با رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بندرعباس بر شناسایی پتانسیل‌های استان در بخش دریا محور تاکید و اظهار داشت: در کنار این امر مهم، تربیت و آموزش نیروی انسانی ماهر نیز ضروری است و با تعامل دستگاه‌های مرتبط می‌توان زمینه ایجاد اشتغال در بسیاری از بخش‌ها را فراهم کرد.

وی افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بخش مشاغل دریامحور، آمادگی همکاری با مرکز اقیانوس شناسی را در قالب تفاهم نامه دارد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به اقدام مهم دولت در ارائه تسهیلات کم بهره جهت اشتغال پایدار در روستاها اشاره کرد.

در ادامه این نشست، رییس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بندرعباس گفت: با توجه به محدود بودن منابع ماهی و میگو در استان، باید در حوزه آبزی پروری به صورت اصولی ورود پیدا کرد تا علاوه بر رونق تولید و توسعه اقتصادی، زمینه اشتغال نیز به وجود آید.

صمد حمزه ای با اشاره به ظرفیت استان در زمینه مشاغل دریایی افزود: فراهم کردن بستر مناسب ورود شرکت‌های دانش بنیان با  توجه به ظرفیت‌های موجود ضروری به نظر می‌رسد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انفجار نفتکش‌ ها در خلیج‌فارس به سود چه کسانی است؟

چ تیر 12 , 1398
بررسی های تاریخی نشان می دهد رژیم صهیونیستی در انفجار کشتی‌ها سابقه قابل تاملی داشته است.

شاید برای شما جالب باشد